کد خبر: 131137
A

اعلام میزان فطریه از سوی مراجع تقلید

مراجع عظام تقلید، نظر خود را درباره مبلغ و مقدار فطریه رمضان ۱۴۰۱ اعلام کردند

اعلام میزان فطریه از سوی مراجع تقلید

به گزارش سایت دیده بان ایران به نقل از خبرگزاری رسمی حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید، نظر خود را درباره مبلغ و مقدار فطریه رمضان ۱۴۰۱ اعلام کردند که به شرح زیر است:

دفتر آیت الله خامنه ای:

مکلف باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند برای هر نفر، یک صاع (تقریباً سه کیلوگرم) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت یا مانند این‌ها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از این‌ها را هم بدهد، کافی است.

ضمنا زکات فطره امسال (۱۴۰۱) به قیمت گندم برای هر نفر، «چهل هزار تومان» اعلام شده است.

دفتر آیت الله سیستانی:

گندم: ۴۰ هزار تومان

برنج ایرانی: ۲۲۵ هزار تومان

برنج غیرایرانی: ۶۰ هزار تومان

دفتر آیت الله وحید خراسانی:

گندم: ۴۰ هزار تومان

برنج: ۱۴۰ هزار تومان

دفتر آیت الله شبیری زنجانی:

گندم: ۴۰ هزار تومان

برنج ایرانی: ۲۵۰ هزار تومان

برنج پاکستانی: ۱۱۰ هزار تومان

برنج هندی: ۷۵ هزار تومان

دفتر آیت الله مکارم شیرازی:

گندم: ۴۰ هزار تومان

برنج: ۱۵۰ هزار تومان

کفاره روزه غیر عمد مبلغ هشت هزار تومان معادل ۸۰.۰۰۰ ریال است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود؛ همچنین کفاره روزه عمد مبلغ چهارصد و هشتاد هزار تومان معادل ۴.۸۰۰.۰۰۰ ریال است.

دفتر آیت الله نوری همدانی:

بسم الله الرحمن الرحیم

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مؤمنین ومؤمنات، میزان زکات فطره ازسوی دفتر مرجع عالیقدرحضرت آیت الله نوری همدانی «مدظله العالی» به شرح ذیل اعلام شد:

شخصی که پرداخت زکات فطره بر او واجب است باید برای خودش و کسانی که نان خور او هستند، هر نفری یک صاع (۳ کیلو) از خوراکی‌های رایج خود (مانند گندم، برنج و …) یا مبلغ آن را به عنوان فطریه بپردازد.

با توجه به اینکه قیمت گندم و برنج در شهر‌های مختلف، ممکن است تفاوت داشته باشد، لذا مؤمنین می‌توانند معادل مقادیر مذکور را بر طبق قیمت محل زندگی خود، محاسبه و پرداخت نمایند.

دفتر معظم له مبلغ قوت غالب گندم را ٤٠ هزار تومان و قوت غالب برنج ایرانی ١٥٠ هزار تومان اعلام می‌نماید که مؤمنین در پرداخت یکی از آن مخیر می‌باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر