کد خبر: 131211
A

عضو ستاد استهلال دفتر آیت الله خامنه ای: ما همه ماه های قمری را استهلال کرده و به دفتر رهبری گزارش می دهیم/ بودجه میلیاردی نداریم/ هدایایی که ما می گیریم تبرکی است که از سوی رهبری دریافت می کنیم

عضو شورای مرکز تقویم مؤسسة ژئوفیزیک دانشگاه تهران گفت: آنهایی که کار استهلال را انجام داده اند متوجه می شوند که چه میگویم شما وقت بگذارید گاهی زودتر باید محل را ببینید که این مکان برای استهلال مناسب است یا خیر؟ موانعی مانند کوه و تپه که اینجا وجود دارد می‌تواند مانع رؤیت هلال باشد یا نه؟ در برخی از مواقع هم به جاده‌هایی کوهستانی میروند که عبور از مسیر آن جاده خطراتی دارد و عبور از آن راه‌های باریک امنیت کافی ندارد بعضا زیر آفتاب بودن و یا در بعضی فصول سرمای شدید را به جان بخریم که بعدها برخی بی سند بگویند که بله اینها چه پول هایی‌ می گیرند.

عضو ستاد استهلال دفتر آیت الله خامنه ای: ما همه ماه های قمری را استهلال کرده و به دفتر رهبری گزارش می دهیم/ بودجه میلیاردی نداریم/ هدایایی که ما می گیریم تبرکی است که از سوی رهبری دریافت می کنیم

به گزارش دیده بان ایران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا موحد نژاد، رئیس کمیته علمی و عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری و عضو شورای مرکز تقویم مؤسسة ژئوفیزیک دانشگاه تهران، می گوید: گفته شود، متاسفانه بعضی شایعات اصلا بدون هیچ مبنایی برای اینکه بودجه‌ی ستاد استهلال بودجه چندین میلیاردی است، حرفهای در واقع بی سند و بی مبنایی است و گاهی دوستان از من پرسیدند گفتم یک صدم این بودجه هایی که در فضای مجازی مطرح شده به ما تعلق نگرفته است قاعدتا آدم یک حرفی می زند باید سند و منبعی داشته باشد. به نظر من اگر نگوییم این شایعات ظلم است حداقل کم لطفی در حق گروههای ستاد استهلال است.

آنهایی که کار استهلال را انجام داده اند متوجه می شوند که چه میگویم شما وقت بگذارید گاهی زودتر باید محل را ببینید که این مکان برای استهلال مناسب است یا خیر؟ موانعی مانند کوه و تپه که اینجا وجود دارد می‌تواند مانع رؤیت هلال باشد یا نه؟ در برخی از مواقع هم به جاده‌هایی کوهستانی میروند که عبور از مسیر آن جاده خطراتی دارد و عبور از آن راه‌های باریک امنیت کافی ندارد بعضا زیر آفتاب بودن و یا در بعضی فصول سرمای شدید را به جان بخریم که بعدها برخی بی سند بگویند که بله اینها چه پول هایی‌ می گیرند.

کسانی که در گروه‌های استهلال هستند داوطلبانی هستند که عمدتا از جوان‌ها هستند و بعضی البته افراد مسن علاقه‌مند و امثال اینها هستند و بعضی از خود ائمه جمعه و بعضی از روحانیون در این گروه‌ها حضور دارند و یک کار این چنینی که در واقع یک کار به قول معروف بسیجی‌وار است که افراد با انگیزه‌های دینی و یا علمی آن را انجام می دهند.

اینگونه حرف‌ها در واقع باید بگوییم قدرناشناسی بوده و کار غلطی است و این ظلمی است که نسبت به آنها می شود و باید از آنان دفاع صورت بگیرد.

این کار سالیانی است که دارد انجام می گیرد و سالهای طولانی است که می شود گفت اغلب این افراد حتی در واقع نه تنها درخواست مالی نداشتند بلکه حتی بگوییم که فرض کنید حالا فرد شهرتی داشته باشد و جلوی دوربین‌ها قرار بگیرد اینها را هم نداشتند و بعد شما ببینید اینگونه نسبت به آن به اصطلاح به این شکل موضع بگیرند این واقعا شایسته نیست که نمی‌دانم از کجا ناشی می‌شود و این شاید علتش جهالت است اما اگر علت آن جهالت است می‌توانند بپرسند.

بله البته یک هدایای خیلی مختصری سالی یک بار مثلا اگر رقمش گفته شود اصلا دیگر مناسب هم نیست که آدم این رقم کم را بگوید به عنوان اینکه به هر حال یک تشکری شده باشد برای فردی که در واقع حدود دوازده روز خودش در سال را گذاشته و گاه با زحمت، تجهیزات و امکانات از مقامات محلی توانسته تهیه کند برای استهلال گروه خودشان، اینها به عنوان هدیه به آنان تقدیم شده و اشخاص هم به عنوان اینکه به قول معروف تبرکی از سوی مقام رهبری است و ارزش معنوی دارد این مبلغ اندک را دریافت می کنند چون انگیزه آنها برای تلاش در این راه انگیزه مادی نیست.

وی اضافه کرد: شاید بسیاری از مردم فکر می‌کنند قضیه‌ی استهلال مربوط به ماه رمضان و ماه شوال است اما این مطلب درست نیست، گروه‌های استهلال کار استهلال را در تمام ماه‌های قمری انجام می دهند و در تمام ماه‌ها استهلال انجام می‌شود و گزارش‌ها به ستاد استهلال مرکزی در دفتر مقام معظم رهبری ارسال می شود و گزارش ها ثبت می شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر