کد خبر: 131267
A

نبرد مسلحانه بین اهالی دو روستا در استان فارس ۶ کشته به جا گذاشت

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشته شدن ۶ نفر در پی درگیری های طایفه‌ای انتقام جویانه و آزادی یک گروگان در شهرستان دلگان خبر داد.

نبرد مسلحانه بین اهالی دو روستا در استان فارس ۶ کشته به جا گذاشت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سردار احمد طاهری امروز در زاهدان اظهار داشت: در ساعت ۴ صبح روز جمعه در پی گزارشی مبنی بر سرقت کابل های برق و درگیری مسلحانه در روستای کلانظهور شهرستان دلگان به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ بلافاصله مامورین انتظامی به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی های اولیه ماموران انتظامی مشخص شد تعداد چهار نفر سارق در روستای کلانظهور در حال سرقت کابل های برق بودند که اهالی محل متوجه سرقت شده و با سارقین درگیر می‌شوند که نهایتا این درگیری بین اهالی و سارقین منجر به تیراندازی طرفین با سلاح گرم شده و یک سارق و یک نفر از اهالی کشته و یک نفر دیگر مجروح شده و دیگر سارقین اقدام به فرار می نمایند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بعد از این درگیری و در پی اختلافات طایفه‌ای و در اقدامی تلافی جویانه تعدادی افراد ناشناس در روستای محمدان شهرستان بمپور به خودروی ۴۰۵ تیراندازی نموده که موجب قتل ۳ نفر شده که بر اساس تحقیقات پلیس مقتولین از خانواده درگیری طرفین صبح هستند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به قصد انتقام جویانه در ساعت ۳ بعدازظهر ۲ فرد دیگر توسط افراد مسلح ناشناس به گروگان گرفته می‌شوند.

سردار طاهری بیان کرد: با اقدامات اطلاعاتی پلیس محل اختفای گروگان گیران در روستای حسین آباد دلگان شناسایی و در اقدامی ضربتی برای دستگیری این افراد ماموران وارد عمل شده که گروگان‌ گیران مسلح وقتی عرصه را بر خود تنگ می بینند گروگان‌ را رها نموده‌ و از محل متواری می شوند که در این عملیات یک نفر گروگان آزاد و گروگان دیگر که جوانی ۳۸ ساله بوده توسط گروگان گیران قبل از رسیدن پلیس متاسفانه به قتل رسیده بود.

وی با اشاره به اقدامات تخصصی پلیس برای شناسایی عاملان این جنایات افزود: دستگیری و برخورد قاطع با عاملان و قاتلین در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفته و به صورت ویژه پرونده در دست بررسی و تحقیقات تخصصی پلیس می باشد.

سردار طاهری از شهروندان خواست اختلافات طایفه ای را تنها از طریق مراجع قانونی بر طرف و از هر گونه تسویه حساب شخصی و انتقام جویانه و خودسرانه خودداری نمایند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با مخلان امنیت عمومی اظهار داشت: حمل و نگهداری سلاح گرم از مصادیق بارز اخلال در امنیت عمومی است و از خانواده ها و به خصوص بزرگان و ریش سفیدان انتظار می رود جوانان خود را از عواقب سخت حمل و استفاده از سلاح گرم آگاه کنند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات تلخ و ناگواری در سطح جامعه نباشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر