کد خبر: 131303
A
فعال کارگری در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح کرد:

اسماعیل بخشی: ۹۹% مراسم های روزکارگر نمایشی است/ مدیران جدید هفت تپه وعده‌های الکی به کارگران داده اند/ خانه کارگر فقط ادعای حمایت از کارگر را دارند/ ما به هیچ عنوان نه در دولت و نه در مجلس هیچکس را نماینده خود نمی‌دانیم

فعال کارگری شرکت هفت تپه اهواز با اشاره به برگزاری مراسم روز کارگر در این شرکت به دیده بان ایران گفت: نظر بنده و تمامی کارگران این است که نمایندگان مجلس، نماینده کارگر نیستند؛ چون این جماعت هیچ استقلالی از خودشان ندارند! چطور از کسی که استقلال ندارد انتظار حمایت داشت؟! هر موقع از دل همین کارگران، ما توانستیم یک نماینده را برای خودمان انتخاب کنیم، آن‌موقع حرف از حمایت و حامی بودن بزنند.

اسماعیل بخشی: ۹۹% مراسم های روزکارگر نمایشی است/ مدیران جدید هفت تپه وعده‌های الکی به کارگران داده اند/ خانه کارگر  فقط ادعای حمایت از کارگر را دارند/ ما به هیچ عنوان نه در دولت و نه در مجلس هیچکس را نماینده خود نمی‌دانیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسماعیل بخشی، فعال کارگری درباره تجمع امروز کارگران هفت تپه به مناسبت روز «کارگر» به سایت دیده‌بان ایران گفت: بنده در تجمع امروز کارگران هفت تپه به مناسبت روز کارگر حضور نداشتم چون این تجمع در داخل خود شرکت بوده و بنده حق ورود به آنجا را ندارم. اما یکی از مطالبات همکارانم، برگرداندن بنده به سرکار است. 

بخشی اضافه کرد: امروز سوای از روز کارگر، کارگران هفت تپه تصمیم گرفتند که مستقل از نمایش‌ بازی کردن‌های کارفرماها، تجمع داشته باشند. چون 99 درصد مراسم های کارفرماها به مناسبت روزکارگر، نمایشی و صرفا جهت ریاکاری است.

بخشی درباره ماجرای اخراجش از شرکت هفت تپه ضمن اشاره به این نکته که زمان برسرکار بودن بخش خصوصی در هفت تپه، آقای اسدبیگی با کمک برخی نهادهای امینی بنده را خانه‌نشین کرد، گفت: پس از آنکه اخراج شدم دیگر اجازه ورود و فعالیت بنده را در هفت تپه ندادند. مدیران جدید هم، هیچ جواب مشخصی در رابطه با بازگشت من ارائه نمی دهند و به نوعی فقط من و همکارانم را از سر خود باز می‌کنند!

این فعال کارگری دلیل عدم اجازه برای ادامه فعالیت‌اش در شرکت هفت تپه را اینگونه تشریح کرد: بنده الان هیچ حکم قضایی‌ای ندارم که آقایان به بهانه آن من را به هفت تپه راه ندهند! ظاهراً نهادهای امنیتی مخالف حضور بنده در شرکت هفت تپه هستند و به مدیران جدید اجازه موافقت برای بازگشت مرا نمی‌دهند!

او اضافه کرد: مدیران جدید وعده‌های الکی به کارگران داده اند و هدف اصلی تجمع امروز کارگران هفت تپه دادن «هشدار» به این جماعت بوده که بدانند کارگران در هیچ شرایطی از خواسته‌ها و مطالبات خود دست نمی‌کشند.

بخشی خاطرنشان کرد: همکارانم صراحتاً به مدیران جدید گفتند که اسماعیل بخشی باید س کار برگرد

وی با ذکر این نکته که دلیل اخراج شدنش را نمی‌داند، گفت: جالب اینجاست که هیچکدام از مدیران جدید به من اجازه صحبت کردن نمی‌دهند که اصلاً بدانم دلیل اخراج شدنم چیست! البته خود مدیرعامل هفت تپه بارها به همکاران بنده گفته بود که هیچ مشکلی با حضور آقای بخشی نداریم اما این آقایان به دلیل دستور نهادهای امنیتی مبنی بر عدم حضور بنده در شرکت هفت تپه، با ادامه فعالیتم موافقت نمی‌کنند!

این فعال کارگری درباره مطالبات کارگران هفت تپه به سایت دیده بان ایران گفت: کارگران هفت تپه به‌دنبال همسان سازی حقوق‌، بازگشت بنده، عدم پرونده سازی برای کارگران و وکلایشان و دفاع از حامیان کارگران که در زندان به سر می‌برند، هستند. در حال حاضر حقآبه هفت تپه را به شدت کم کردند و از سویی دیگر برق و گاز هفت تپه را قطع می‌کنند

کارگر  شرکت هفت تپه با بیان اینکه که تجمع امروز بدون دخالت نیروهای امنیتی به پایان رسید، خاطرنشان کرد: چون تجمع  در محوطه هفت تپه صورت گرفته بود ماموران نتوانستند دخالت کنند البته این جماعت خوب می‌دانند که دیگر  نمی‌توانند مقابل کارگر بایستند!

بخشی با تاکید بر این قضیه که در این چند سال نه خبرگزاری رسمی  و نه «خانه کارگر» هیچ حمایتی از آن‌ها نکردند، گفت: ما نه خبرگزاری رسمی‌ای که خودشان را حامی کارگر می‌دانند را مستقل می‌دانیم نه خانه کارگری که فقط «مدعی» حامی بودن را دارد!

وی تاکید کرد: نه خبرگزاری ها و نه خانه کارگر، هیچ حمایتی از ما نکردند و حتی یکبار هم گامی در جهت رسانه‌ای شدن خواسته‌های ما برنداشتند.

وی افزود: البته اگر تلاشی هم کنند ما کارگران قبول نمی‌کنیم چون این جماعت مستقل نیستند و کسی‌که مستقل نیست نمی‌تواند از حقوق ما دفاع کند. ما کارگران هفت تپه تنها بودیم و هیچکدام از این جماعت حامی ما نبودند.

بخشی ادامه داد: خانه کارگر،  و نمایندگان مجلس فقط از نام «کارگر» سوءاستفاده کرده و قصد از بین بردن استقلال کارگران را داشتند و دارند. ما نه از این جماعت کمک می‌خواهیم و نه آن‌ها هم تلاش کردند که کاری برای ما انجام دهند.

 این فعال کارگری خاطرنشان کرد: ما کارگران  هر آنچه که به دست آورده‌ایم را با تلاش، استقامت و استمرار خودمان بود نه نهادها هر چقدر که برای ما پرونده سازی کردند، ما را به زندان انداختند و اخراج و تحقیرمان کردند، کم نیاوردیم و بر روی مطالباتمان پافشاری کردیم؛ با این همه هزینه‌ای که داده‌ایم این جماعت با چه رویی اسم «حامی کارگر» را روی خودشان می‌گذارند؟

بخشی در پایان درباره اظهارات و ادعاهای نمایندگان مجلس که خود را حامی «کارگر» معرفی می‌کنند، گفت:  نظر بنده و تمامی کارگران این است که نمایندگان مجلس، نماینده کارگر نیستند؛ چون این جماعت هیچ استقلالی از خودشان ندارند! چطور از کسی که استقلال ندارد انتظار حمایت داشت؟! هر موقع از دل همین کارگران، ما توانستیم یک نماینده را برای خودمان انتخاب کنیم، آن‌موقع حرف از حمایت و حامی بودن بزنند. باز هم تاکید می‌کنم ما به هیچ عنوان نه در دولت و نه در مجلس هیچکس را نماینده خود نمی‌دانیم.

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر