کد خبر: 131355
A

خبرگزاری نزدیک به سپاه: «عماد شرقی» وقتی در مرخصی بود از ترمینال غرب قصد داشت از کشور فرار کند/ ادعای اقدام به گروگان‌گیری اتباع دوتابعیتی برای اخذ پول توسط جمهوری اسلامی کذب است

خبرگزاری نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی به اظهارات اخیر «آنتونی بلینکن» وزیرخارجه آمریکا درباره عماد شرقی واکنش نشان داد.

خبرگزاری نزدیک به سپاه: «عماد شرقی» وقتی در مرخصی بود از ترمینال غرب قصد داشت از کشور فرار کند/ ادعای اقدام به گروگان‌گیری اتباع دوتابعیتی برای اخذ پول توسط جمهوری اسلامی کذب است

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی ضمن اشاره به ادعای اخیر وزیرخارجه آمریکا نوشت: آنتونی بلینکن از ایران درخواست کرد که عماد شرقی، شهروند ایرانی ـ آمریکایی زندانی را هرچه سریع‌تر آزاد کند. او در توییتی عماد شرقی را یک گروگان سیاسی توصیف کرد که به‌مدت چهار سال است در ایران زندانی است.

ماجرا از این قرار است که عماد ادوارد شرقی، در سال 2016 با هدف فعالیت اقتصادی و در پوشش تاجر وارد ایران شد، اما خیلی زود مشخص شد که هدف او از ورود به ایران جاسوسی در عرصه نظامی به‌خصوص حوزه بالگردی بوده است، در واقع او با کمک همدستانش، اطلاعاتی درباره صنایع بالگردی جمع‌آوری کرد و اسنادی که از او کشف شده است حکایت از این دارد که اقدامات او در جهت ضربه زدن به زنجیره تأمین قطعات برای تعمیرات بالگرد بوده است.

پس از اثبات جاسوسی شرقی، یکی از اقدامات مشکوک او بعد از آزادی با قید وثیقه و انتظار برای تشکیل دادگاه تجدیدنظر، قصد او برای فرار از کشور از طریق مرزهای آذربایجان غربی بوده است. در این مدت، شبکه جاسوسی متصل به آمریکا برای فراری دادن و انتقال او به خارج از کشور برنامه‌ریزی کرده و تا مرحله اجرا نیز پیش رفته بود.

این خبرگزاری همچنین در ادامه گزارش خودش می نویسد: ماجرای فرار این جاسوس این‌گونه بود که یکی از دوستان شرقی با او تماس گرفته از او طلب مبلغی پول می‌کند. او هم قبول می‌کند و زمان و مکان مشخصی برای پرداخت آن مشخص می‌شود. پس از حضور در محل، فرد مقابل ابتدا هویت او را کامل چک می‌کند و سپس گوشی تلفن همراهش را می‌گیرد، تلفن را خاموش و سیم‌کارت را نیز خارج می‌کند.

بلافاصله این دو نفر سوار یک خودرو می‌شوند و به‌سمت ترمینال غرب تهران حرکت می‌کنند و از آنجا با هویت جعلی دو بلیت اتوبوس تهیه می‌کنند و به‌سمت مرزهای غرب کشور می‌روند. در مسیر حرکت نیز تمام هماهنگی‌ها توسط فرد همراهش صورت می‌گید و کاملاً آمادگی این را داشتند که به‌محض رسیدن به مرز از کشور خارج شوند.

در تمام این مدت، این دو نفر تحت نظر دستگاه‌های امنیتی بودند و در اولین فرصت که شبکه فرار مشخص شدند، نیروهای امنیتی وارد عمل می‌شوند و در مکانی که طرف مقابل اصلاً آمادگی مواجهه با نیروهای امنیتی را نداشت دستگیر شدند.

حالا عماد شرقی به‌اتهام جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات نظامی به 10 سال زندان محکوم شده است اما مدتی است جریان ضدانقلاب با دستور شبکه جاسوسی غربی این خط را پیش می‌برند که جمهوری اسلامی اقدام به گروگان‌گیری اتباع دوتابعیتی برای اخذ پول می‌کند، ولی به این سؤال پاسخ نمی‌دهند؛ چرا اکثریت اتباعی که دستگیر می‌شوند به‌دنبال جاسوسی در صنایع نظامی و هسته‌ای جمهوری اسلامی هستند؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر