کد خبر: 131431
A

پلیس: جریمه سگ‌گردانی در خودرو، از هزینه غذای سگ بسیار کمتر است / جریمه راننده مست هم ۴۰۰ هزار تومان است؛ قیمت قوطیِ خالیِ مشروبات هم از این جریمه بیشتر است / این، تشویق متخلف به تخلف است

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت درباره برخورد با سگ گردانی در خودرو گفت: پلیس با توجه به مشاهدات میدانی عمل کرده و برخورد می‌کند اما وقتی هزینه جریمه ازقیمت غذای آن سگ بسیارکمتر است بازدارندگی ندارد.

پلیس: جریمه سگ‌گردانی در خودرو، از هزینه غذای سگ بسیار کمتر است / جریمه راننده مست هم ۴۰۰ هزار تومان است؛ قیمت قوطیِ خالیِ مشروبات هم از این جریمه بیشتر است / این، تشویق متخلف به تخلف است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس پلیس راهور پایتخت درباره برخورد با سگ گردانی در خودرو گفت: پلیس با توجه به مشاهدات میدانی عمل کرده و برخورد می‌کند اما وقتی هزینه جریمه از قیمت غذای آن سگ بسیارکمتر است بازدارندگی ندارد.

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت درخصوص چگونگی برخورد پلیس با سگ گردانی در خودرو اظهار داشت: نه تنها سگ گردانی اصولا حمل هرگونه حیوان در داخل خودرو ممنوع است؛ مگر اینکه حیوان داخل جعبه و در جایی امن مثل صندوق قرار بگیرد تا مزاحمتی برای راننده و سرنشینان خودروهای دیگر ایجاد نکند.

وی گفت: اینکه سگ گردانی بیشتر مد نظر قرار گرفته شاید فراوانی آن باشد وگرنه حمل هرگونه حیوان در داخل خودرو ممنوع است.

سردار حمیدی در خصوص چگونگی برخورد با رانندگانی که اقدام به سگ گردانی می‌کنند گفت: باید گفت که جریمه قانونی سگ‌گردانی کم است و اثرگذاری ندارد؛ اگرچه پلیس با توجه به مشاهدات میدانی وارد عمل شده و برخورد می‌کند اما وقتی هزینه جریمه سگ‌گردانی از مبلغ غذای آن سگ بسیار کمتر است اقدام پلیس چه تاثیری دارد؟

وی افزود: جریمه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومانی در برابر غذای چند صد هزار تومانی که برای آن حیوان تامین می شود بسیار اندک بوده و بالعکس فرد متخلف رغبت می کند که پلیس جریمه اش کند؛ این بد است، آنجا که می گوییم نگاه تسامح به متخلفین باعث ترویج تخلف می شود اینجاست!

رئیس پلیس راهور پایتخت به مثال دیگری در زمینه بازدارنده نبودن تخلفات با توجه به میزان جریمه اشاره و بیان داشت: در همین حوزه مشروبات الکلی، وقتی مشاهده می کنیم که راننده مشروب مصرف کرده و مست است و حتی در تست هم جواب مثبت می شود میزان جریمه۴۰۰ هزار تومان است که حتی برخی‌ها می‌گویند قیمت قوطی خالی آن مشروب بیشتر از این جریمه است! خب؛ این چه ضابطه ای است چه قانونی است؛ جز تساهل جز تشویق متخلف به تخلف!

وی افزود: مردم از پلیس می خواهند که برخورد کند؛ ما برخورد کردیم اما چه اتفاقی افتاد ، ۶ ماه گواهینامه فرد ضبط می‌شود که اتفاق مهمی نیست! اینجاست که ما اصرار داریم جرایم بازدارنده باشد.

سردار حمیدی با بیان این مطلب که هزینه جرم باید طوری باشد که بازدارندگی ایجاد کند خاطرنشان کرد: هزینه جرم باید بازدارندگی ایجاد کند نه به گونه‌ای که تشویق به جرم شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر