کد خبر: 131450
A

سودجویی با گیاهان کمیاب کوهستان‌های تهران / فروش سبزی‌های کوهی به قیمت گزاف در بازار تجریش

فصل بهار، فصل رویش بسیاری از گونه‌های گیاهی کمیاب در کوهستان‌های شمال تهران است. ریواس، گون، تره کوهی و...گیاهانی که توسط برخی از کوهنوردان و افراد سودجو به شکل غیر اصولی برداشت می‌شود و آنها را در خطر انقراض قرار می‌دهد.

سودجویی با گیاهان کمیاب کوهستان‌های تهران / فروش سبزی‌های کوهی به قیمت گزاف در بازار تجریش

به گزارش سایت دیده بان ایران فصل بهار، فصل رویش بسیاری از گونه‌های گیاهی کمیاب در کوهستان‌های شمال تهران است. ریواس، گون، تره کوهی و...گیاهانی که توسط برخی از کوهنوردان و افراد سودجو به شکل غیر اصولی برداشت می‌شود و آنها را در خطر انقراض قرار می‌دهد.

محمد علی باقری شهردار کوهستان درباره برداشت بی‌رویه و غیراصولی از پوشش گیاهی خوراکی و درمانی کوهستان‌های تهران گفت: یکی از آسیب‌ها چیدن بی‌رویه سبزی‌های موجود در کوه‌های شمیران توسط برخی افراد سودجو است.

او افزود:‎ تعدادی از این افراد، کارگرانی هستند که از طرف بعضی افراد سودجو در بازارچه تجریش گماشته می‌شوند که سبزی‌ها را برای فروش به آنجا ببرند.

شهردار کوهستان با بیان اینکه برخی کوهنوردان و گردشگران طبیعت نیز ناخواسته، آسیب جدی به این پوشش گیاهی می‌زنند، توضیح داد: اما محلی‌ها و افراد بومی آشنا به نحوه چیدن این گیاهان هستند و آسیبی به آنها نمی‌زنند؛ چه بسا نحوه صحیح چیدن سبزی‌های نایاب را هم به طبیعت‌گردان و کوهنوردان آموزش می‌دهند که گیاهی منقرض نشود.

باقری با بیان اینکه گون، سماغ، تره کوهی و ریواس از گونه‌هایی هستند که در کوه‌هاش شمیران در معرض انقراضند، گفت: برای حفظ این پوشش گیاهی، فعالیت‌هایمان را جدی‌تر کرده‌ایم و ماموران شهرداری در صورت مشاهده، مانع از اقدامات مخرب برخی سودجویان می‌شوند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر