کد خبر: 131542
A
اختصاصی دیده بان ایران:

کلاهبرداری «اسنپ دکتر» با اسم رمز؟/ امید رضایی: من که روحم خبر ندارد! چه کسی جواب تلفن مردم را می دهد؟/ تصویر

امید رضایی، پزشک فوق تخصص خون و سرطان انکولوژیست با انتشار یک تصویر از صفحه «اسنپ دکتر» همکاری خودش با این اپلیکیشن را تکذیب کرد و نوشت: اسنپ دکتر بدون اینکه روحم خبر داشته باشد مرا از پزشکان مشاورش اعلام کرده! چه کسی جواب تلفن مردم را می دهد؟

کلاهبرداری «اسنپ دکتر» با اسم رمز؟/ امید رضایی: من که روحم خبر ندارد! چه کسی جواب تلفن مردم را می دهد؟/ تصویر

به گزارش دیده بان ایران؛ دکتر امید رضایی، پزشک فوق تخصص خون و سرطان  انکولوژیست با انتشار یک تصویر از صفحه «اسنپ دکتر» همکاری خودش با این اپلیکیشن را تکذیب کرد و نوشت: اسنپ دکتر بدون اینکه روحم خبر داشته باشد مرا از پزشکان مشاورش اعلام کرده! چه کسی جواب تلفن مردم را می دهد؟

WhatsApp Image 2022-05-07 at 11.21.31 AM

گفتنی است «اسنپ دکتر» یک برنامه ارائه ‌دهنده خدمات پزشکی به صورت آنلاین است که در آن می‌توان از یک پزشک متخصص، و مشاور آنلاین تمامی سوالات پزشکی خود را پرسید.

در توضیح «اسنپ دکتر» که از آن به عنوان دکتر اینترنتی نیز یاد می‌شود آمده است که "شما در هر ساعت از شبانه روز که در مورد سوالات پزشکی خود دچار نگرانی شدید می‌توانید با پزشک آنلاین ارتباط بگیرید و سوالات خود را از او بپرسید. این پزشکان همه دارای تخصص در زمینه مورد نظر شما هستند، پس با خیال راحت از پاسخ صحیح آنها می‌توانید از پاسخ سوالات خود را به راحتی و بدون خروج از منزل دریافت کنید."

هرچند با این توضیح مشخص نیست استفاده از نام برخی پزشکان متخصص در این برنامه با اجازه چه کسی صورت می گیرد و در صورت مراجعه اینترنتی بیمار به پزشکی که اساساً هیچ همکاری با این برنامه ندارد چه کسب پاسخ این مراجعه کننده را می دهد؟

گفتنی است مردادماه سال 99 معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرده بود که فعالیت اسنپ دکتر غیرقانونی بوده و این سرویس، مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ندارد. اما مدتی بعد مدیران این اپلیکیشن در پاسخ به اظهارات فوق اعلام کرد که "اسنپ دکتر از سوی اتحادیه کشوری کسب‌و‌کارهای مجازی" مجوز های لازم برای فعالیت را دریافت کرده است.

این برنامه همچنین مدعی شده است که در مشاوره آنلاین، نظر پزشک تنها یک پیشنهاد است و تصمیم نهایی را خود بیمار می‌گیرد. بنابراین مشاوره آنلاین پزشکی جایگزینی برای ویزیت حضوری پزشک نیست و اسنپ دکتر نیز هرگز چنین ادعایی نداشته است.

 

منبع: دیده بان ایران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر