کد خبر: 131648
A

قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیادشهید: من کی گفتم از خانواده‌های شهدای عراقی حمایت می کنیم؟/ گفتم یکسری خدمات می دهیم هزینه اش را هم دریافت می کنیم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران می گوید: من کی چنین چیزی را مطرح کرده ام؟ نه «خیر من اصلاً چنین چیزی را مطرح نکرده‌ام» یک سفری به عراق داشتم برای همکاری فی مابین بنیاد شهید ایران و عراق این همکاری داد و ستد و یک معامله است که مبنی بر آن یکسری خدمات را به خانواده شهدای عراقی ارائه می‌کنیم و هزینه‌های آن را هم دریافت خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیادشهید: من کی گفتم از خانواده‌های شهدای عراقی حمایت می کنیم؟/ گفتم یکسری خدمات می دهیم هزینه اش را هم دریافت می کنیم

به گزارش دیده بان ایران؛ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران  ‌درباره وضعیت خانواده شهدا و جانبازان و اعتراض این قشر نسبت شرایط درمانی‌شان، اظهار کرد: برای تحقق مطالبات این عزیزان مطابق قانون و منابعی که در اختیار داریم به دنبال اصلاح روندهای اجرایی هستیم تا خدمات‌رسانی را ارتقا دهیم.

با کسری بودجه ۳۰۰۰ میلیاردی مواجه هستیم

وی ادامه داد: امسال متأسفانه به دلیل اینکه نرخ‌ها به میزان قابل توجهی تغییر کرده است، علی‌رغم پیش‌بینی‌های بودجه‌ای که برای رشد داشته‌ایم، ‌اما با کسری بودجه مواجه هستیم. به طور مثال بیمه دی ۳۵۰۰ میلیارد تومان بودجه در سال گذشته داشته که ما در بودجه امسال آن را به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسانده‌ایم، اما به دلیل تغییر نرخ دارو و تعرفه‌های پزشکی پیش‌بینی ما این است که نیاز به ۸ هزار میلیارد تومان بودجه وجود دارد.

بخشی از نیاز درمانی ایثارگران را توسط بیمه‌های پایه جبران می‌کنیم

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ۳ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم، ‌گفت: تدابیری اتخاذ کرده‌ایم تا این میزان را جبران کنیم، عمده خدماتی هم که ایثارگران اخذ می‌کنند از طریق بیمه تکمیلی و بیمه دی است، در نظر داریم قراردادی هم با بیمه‌های پایه ببندیم تا یارانه‌ای که در دارو قرار است به بیمه‌های پایه داده شود، ‌بخشی از آن را بتوانیم دریافت کنیم، در این زمینه هم مذاکراتی را انجام داده‌ایم.

سه دهک اول خانوارهای ایثارگران در سال ۱۴۰۱ مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح کرد: در مورد مسائل معیشتی ایثارگران یک برنامه جامع رفع فقر را برای سه دهک پیش‌بینی اول کرده‌ایم، ‌ این که ما ادعا کنیم می‌توانیم همه مسائل را رفع کنیم، صحیح نیست و به همین دلیل نقطه‌زنی خواهیم کرد و سه دهک اول را امسال مورد هدف قرار دادیم، این سه دهک به صورت ویژه مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه ما اطلاعات مورد نیاز را از سامانه اطلاعات رفاه ایرانیان اخذ کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: همکاران ما اکنون در مرحله تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات هستند تا ببینیم کدام یک از عزیزان نیاز به حمایت مسکن یا معیشت داردند، ‌پس از ارزیابی و بررسی‌های لازم حمایت خود را انجام می‌دهیم، ابتدا باید آنالیز صحیح صورت گیرد، به طور مثال اگر ۵۰ هزار خانوار سه دهک اول را تشکیل دهند، ان‌شالله تا آخر بهار همه بررسی‌های لازم نسبت به آن‌ها تمام می‌شوند و در تیر ماه وارد کمک دسته‌بندی شده به هرکدام از خانوارهای می‌شویم.

قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: ابتدا باید منابع مالی لازم تأمین شود، در این زمینه مصوباتی در هیئت دولت و مجلس داشتیم، برخی افراد برخورداری‌های غیرقانونی از برخی منابع که مربوط به معسرین بوده، داشته‌اند، به طور طبیعی نسبت به این برخورداری‌های هم باید تعیین تکلیف شود، تاکنون بحث‌هایی بین ما دولت و دیگر دستگاه‌ها مطرح شده است.

پرداخت مطالبات ده ساله ایثارگران از امسال آغاز می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یک سری مطالبات را ایثارگران از گذشته داشته‌اند، ‌اظهار کرد: آیین‌نامه‌هایی را برای وصول این مطالبات تدوین کرده‌ایم اما منتظر تصویب آن در دولت هستیم که ان‌شالله با تصویب آن در دولت، از امسال این مطالبات ۱۰ ساله را پرداخت می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در واکنش به شایعات مطرح شده درمورد اظهاراتش مبنی بر حمایت از خانواده‌های شهدای عراقی بیان کرد: من کی چنین چیزی را مطرح کرده ام؟ نه «خیر من اصلاً چنین چیزی را مطرح نکرده‌ام» یک سفری به عراق داشتم برای همکاری فی مابین بنیاد شهید ایران و عراق این همکاری داد و ستد و یک معامله است که مبنی بر آن یکسری خدمات را به خانواده شهدای عراقی ارائه می‌کنیم و هزینه‌های آن را هم دریافت خواهیم کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خبرگزاری وابسته به دانشگاه آزاد گفت: فرض کنید خانواده شهدای عراقی می‌خواهند از بیمارستان‌های ایران استفاده کنند ما خط ارتباطی را ایجاد می‌کنیم برای اینکه این امر تسهیل شود و هزینه آن را دریافت خواهیم کرد یا به طور مثال اگر بخواهند سفر زیارتی به مشهد مقدس داشته باشند با توجه به اینکه ما در مشهد هتل داریم، ‌اجازه می‌دهیم از هتل‌های ما استفاده کنند و قطعاً هزینه آن را هم می‌پردازند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر