کد خبر: 131952
A

استاندار گیلان: مردان هم باید باحجاب و عفاف باشند/ تمام توان خود را برای جداسازی فضای اداری زنان و مردان به کار گرفته ایم

استاندار گیلان مسئولیت همه دستگاه ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب را یادآور شد و گفت: برگزاری جشنواره‌های بومی، فرصتی مناسب برای نمایش پوشش‌هایی‌ست که از دیرباز بین مردمان گیلان وجود داشته و نمادی از عفت در جامعه هستند.

استاندار گیلان: مردان هم باید باحجاب و عفاف باشند/ تمام توان خود را برای جداسازی فضای اداری زنان و مردان به کار گرفته ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ اسدالله عباسی در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان گیلان که با حضور سردار محمدحسین سپهر، فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا برگزار شد؛ با یادآوری هشدارهای رهبر انقلاب درخصوص شبیخون فرهنگی طی سه دهه اخیر اظهار کرد: دشمنان بعد از ناامیدی در بخش جنگ سخت‌افزاری، وارد نبرد نرم افزاری و فرهنگی و ساخت فیلم‌هایی که کانون خانواده را نشانه گرفته اند، شده اند.

وی ادامه داد: نباید سنگرهای فرهنگی رها و دستگاه یا نهاد خاصی به عنوان متولی عفاف و حجاب شناخته شود، بلکه همه موظف به ترویج عفاف و حجاب و انجام فعالیت‌های مرتبط در این حوزه هستیم.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه مبنای کارها باید توجه به امور فرهنگی باشد، افزود: در مسئله عفاف و حجاب باید به بسته های فرهنگی در کنار بسته های علمی و کارشناسی اهمیت داده و احکام دینی و شئونات اسلامی رعایت شود.

عباسی با بیان اینکه دشمن از همه ابزارها برای تخریب عفت و حجاب جامعه استفاده می‌کند، هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نگاه واحدی در این حوزه ایجاد کنیم و فرمانداری‌ها و استانداری‌ها نمادی از مسائل اسلامی و اخلاقی باشند.

وی خاطرنشان کرد: بایستی از ابزارهای مدرن برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار فرهنگی و انتشار از طریق رسانه های مختلف برای اثرگذاری مفاهیم مرتبط با عفاف و حجاب بهره گرفته و در کارها، صبغه فرهنگی غالب باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت رفع خلاءهای فرهنگی و اتصال حلقه های منفصل این بخش، اظهار کرد: در تفکیک فضای اداری که در اختیار زنان و مردان است، تمام توان خود را به کار گرفتیم و همه دستگاه‌ها هم موظف به ترویج عفاف و حجاب هستند و این کار فقط مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست.

وی رعایت عفاف و حجاب را منحصر به زنان ندانست و با تصریح بر اینکه مردان هم باید به الزامات آن پایبند باشند، فرامین رهبر معظم انقلاب، آموزه های دینی و دستورالعمل ابلاغی عفاف و حجاب را مبنای عملکرد همگان عنوان کرد.

عباسی، گیلان را یکی از استان‌های هدف گردشگری دانست و با اشاره به مفاخر ارجمند این استان، فرهنگ اصیل و لباس‌های محلی که در همه مناطق استان وجود دارد و برگزاری جشنواره‌های بومی را فرصتی مناسب برای نمایش پوشش‌هایی که از دیرباز بین مردمان گیلان وجود داشته و نمادی از عفت در جامعه هستند، دانست.

استاندار گیلان رعایت تقوای سیاسی و اجتماعی در اظهارنظر پیرامون اشخاص حقیقی، حقوقی و واقعیت های جامعه را مورد تاکید قرار داد و گفت: پایبندی به این اصول، روح تازه‌ای به کالبد جامعه می‌دمد.

وی شورای فرهنگ عمومی استان را ظرفیتی ذکر کرد که می تواند موضوعاتی همچون عفاف و حجاب در آن مطرح شود و راهکارهای ترویج بیشتر آن مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر