کد خبر: 132079
A

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس وجود ایراد در مصوبه ساترا را تایید کرد؛ / نصیرایی: مجلس آماده اصلاح مصوبه ساترا و حمایت از شبکه نمایش خانگی است

حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره عملکرد ساترا اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در خصوص نوع نظارت بر شبکه نمایش خانگی و همچنین رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با یکدیگر اختلاف نظر دارند‌. وی با یادآوری نظر مجلس در خصوص اختلاف پیش آمده، بیان داشت: برخی اعضای کمیسیون فرهنگی پارلمان تأکید دارند که این نگاه نظارتی باید در مجموعه صدا و سیما متمرکز باشد.هر چند این نگاه مجلس در خصوص نظارت بر رسانه های صوت و تصویر هیچ وقت از سوی کارشناسان فرهنگی تایید نشده است. البته مسئولان وزارت ارشاد نیز نظر کارشناسی خود را دارند که مجلس آماده است نظرات آنها را نیز دریافت و درباره آن بحث و گفتگو کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس وجود ایراد در مصوبه ساترا را تایید کرد؛ / نصیرایی:
 مجلس آماده اصلاح مصوبه ساترا و حمایت از شبکه نمایش خانگی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام مجید نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در  درباره عملکرد ساترا به فارس گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در خصوص نوع نظارت بر شبکه نمایش خانگی و همچنین رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر با یکدیگر اختلاف نظر دارند‌.

وی با یادآوری نظر مجلس در خصوص اختلاف پیش آمده، بیان داشت: برخی اعضای کمیسیون فرهنگی پارلمان تأکید دارند که این نگاه نظارتی باید در مجموعه صدا و سیما متمرکز باشد.هر چند این نگاه مجلس در خصوص نظارت بر رسانه های صوت و تصویر هیچ وقت از سوی کارشناسان فرهنگی تایید نشده است. البته مسئولان وزارت ارشاد نیز نظر کارشناسی خود را دارند که مجلس آماده است نظرات آنها را نیز دریافت و درباره آن بحث و گفتگو کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که کدام نهاد نظارتی قرار است بر نحوه عملکرد در ساترا نظارت کند، ابراز داشت: هر دستگاهی که بودجه عمومی دریافت می‌کند، توسط دستگاه‌های نظارتی مورد رصد دقیق قرار می‌گیرد. برای مثال؛ دیوان محاسبات و سایر نهادهای حاکمیتی و حتی غیر حاکمیتی این حق را دارند که بر نحوه خرج‌کرد بودجه در کشور نظارت دقیق داشته باشند.

بودجه ساترا امر قطعی هرساله نیست

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس  تصریح کرد: تمامی شرکت‌های فعال در  این حوزه می‌توانند گزارش و رویکرد دقیق خود مبنی بر نیاز بودجه‌ای در راستای کار فرهنگی را به کمیسیون مربوطه اعلام کنند. از سوی دیگر مجلس این احتمال وجود دارد که از سال آینده با توجه به نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا؛ وضعیت ساترا و چارچوب فعالیت آن هم نیز تغییر کند.

دولت به دنبال مظلومیت زدایی از بخش فرهنگ است

این عضو فراکسیون روحانیت پارلمان در پایان گفت: در سالهای گذشته شاهد بودیم که تنها بخشی از بودجه بخش‌های فرهنگی به آنها اعطا می‌شد و به نوعی فعالان حوزه فرهنگ مظلوم واقع می‌شدند. اما در دولت جدید به نظر یک عزمی وجود دارد تمامی حوزه‌های فرهنگ بتوانند بودجه خود را به طور کامل دریافت کنند تا شأن فعالان این حوزه نیز به طور کامل حفظ شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر