کد خبر: 132228
A

دومین توله یوز آسیایی هم تلف شد

معاون محیط‌زیست طبیعی حفاظت محیط‌زیست: صبح امروز دامپزشک تیمارگر توله یوزها متوجه تغییر در عادت دفع آنها می‌شود. پس از بررسی‌های انجام پذیرفته، با نظر دامپزشک متخصص، تصمیم بر این شد که توله‌ها، برای بررسی بیشتر و نظارت دامپزشکی به یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران منتقل شوند که متأسفانه یکی از توله‌ها در مسیر انتقال به تهران تلف شد. تلف شدن توله یوز در دست بررسی و علت دقیق آن پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

دومین توله یوز آسیایی هم تلف شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، گفت، به ‌خاطر تغییراتی که در عادت دفع توله یوزها ایجاد شده بود، تصمیم دامپزشک متخصص دانشکده دامپزشکی سمنان بر این شد آنها برای بررسی بیشتر به یک بیمارستان تخصصی دامپزشکی در تهران منتقل شوند اما متاسفانه یکی از توله‌ها در مسیر انتقال به تهران تلف شد.

بنابر‌گزارشد دیده بان ایران به نقل از تسنیم؛ به گفته او، توله دوم به بیمارستان تخصصی دامپزشکی منتقل شده است و اکنون تحت نظارت های دامپزشکی قرار دارد.

این مقام سازمان حفافظت محیط زیست در نهایت عنوان کرده که تلف شدن توله یوز در دست بررسی است و علت دقیق آن پس از کالبدگشایی اعلام خواهد شد.

کمتر از دو هفته پیش نیز یکی دیگر از سه توله یوزپلنگ ایرانی تلف شده بود که علت آن «ناهنجاری و چسبندگی ریه» عنوان شد.

این سه یوزپلنگ با عمل سزارین صحرایی به دنیا آمده بودند و در ابتدا جنسیت آنها ماده اعلام شد، اما بعد مشخص شد که هر سه آنها نر هستند.

ایران یکی از آخرین زیستگاه‌های یوزپلنگ ایرانی یا آسیایی است و سازمان ملل متحد از سال ۲۰۰۱ یک برنامه حفاظتی برای نجات این گونه در معرض انقراض تدوین کرد.

کاهش آمار یوزپلنگ ایرانی به ۱۲ قلاده در سال ۱۴۰۰ در حالی رخ داد که شمار این گونه منحصر به فرد در اواخر دهه ۸۰ حدود صد قلاده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر