کد خبر: 132324
A

دلیل حذف «عادل فردوسی پور» مشخص شد/ خبرگزاری نزدیک به سپاه: مگر برنامه ورزشی جای مصاحبه با ظریف و حرف زدن درباره «پلاسکو» است؟

فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف مصاحبه اختصاصی انجام داد و تلاش کرد این مصاحبه از صداوسیما پخش شود. یا زمانی که پلاسکو فروریخت، بخشی از برنامه نود را به این ماجرا اختصاص داد و درباره این موضوع گفت‌وگو کرد.

دلیل حذف «عادل فردوسی پور» مشخص شد/ خبرگزاری نزدیک به سپاه: مگر برنامه ورزشی جای مصاحبه با ظریف و حرف زدن درباره «پلاسکو» است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به سپاه با اشاره به حذف برنامه نود و عادل فردوسی پور نوشت: برنامه نود هم طبق ساختار صداوسیما یک برنامه ورزشی بود. زمانی که این برنامه با مجری‌گری فردوسی‌پور از چارچوب یک برنامه ورزشی خارج می‌شد و در ساحت سیاسی یا اجتماعی ورود می‌کرد به این معنا بود که این برنامه از اهداف اصلی خود دور می‌شد و در مسیری خارج از رسالت خود گام بر می‌داشت.

ایام مذاکرات برجام را به یاد بیاورید. فردوسی‌پور با محمدجواد ظریف مصاحبه اختصاصی انجام داد و تلاش کرد این مصاحبه از صداوسیما پخش شود. یا زمانی که پلاسکو فروریخت، بخشی از برنامه نود را به این ماجرا اختصاص داد و درباره این موضوع گفت‌وگو کرد.

برنامه‌ای که برای مخاطب ورزشی صداوسیما تولید می‌شود باید در راستای اهداف ترسیم شده همان بخش پیش برود نه اینکه بنا به تشخیص مجری یا تهیه‌کننده آن و به اقتضا زمان وارد حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و ... بشود.

با این حال به نظر می‌آید دلیل عدم حضور عادل در برنامه‌های پر مخاطب صداوسیما روشن باشد. مانع اصلی سد راه عادل اقدامات غیر حرفه‌ای است که مانند همه مجریان رسانه‌های حرفه‌ای دنیا باید خود را ملزم به رعایت آن می‌دانست و به قواعد و قوانین سازمان متبوع خود احترام می‌گذاشت که چنین نکرد. این ماجرا صرفا به فردوسی‌پور هم منتهی نمی‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر