کد خبر: 132449
A

عضو فراکسیون محیط زیست مجلس: محل نگهداری توله‌ها کوچک و غیراستاندارد بود/ از متخصصان دامپزشکی خوبی برای توله یوزهای «ایران» استفاده نشد/ به تازگی دامپزشکی را از اندونزی آورده‌اند ولی خیلی دیر شده

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری‌هایی که درباره تلف شدن دو توله یوز «ایران» انجام داده است، عنوان کرد که از همان ابتدای کار که تولد آن‌ها از طریق سزارین بود، نگرانی‌هایی را برای فعالان محیط زیست ایجاد کرد. بعد از آن هم مشخص شد که در فرآیند شیر دادن مشکلاتی وجود داشته است همچنین عدم هماهنگی لازم بین سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی، کوچک و غیراستاندارد بودن محل نگهداری توله‌ها، از دیگر اشتباهاتی بوده که صورت گرفته است.

 عضو فراکسیون محیط زیست مجلس: محل نگهداری توله‌ها کوچک و غیراستاندارد بود/ از متخصصان دامپزشکی خوبی برای توله یوزهای «ایران» استفاده نشد/ به تازگی دامپزشکی را از اندونزی آورده‌اند ولی خیلی دیر شده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی درخصوص پیگیری‌هایی که درباره تلف شدن دو توله یوز «ایران» انجام داده است، عنوان کرد که از همان ابتدای کار که تولد آن‌ها از طریق سزارین بود، نگرانی‌هایی را برای فعالان محیط زیست ایجاد کرد. بعد از آن هم مشخص شد که در فرآیند شیر دادن مشکلاتی وجود داشته است همچنین عدم هماهنگی لازم بین سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی، کوچک و غیراستاندارد بودن محل نگهداری توله‌ها، از دیگر اشتباهاتی بوده که صورت گرفته است.

معین‌الدین سعیدی در گفت و گو با «انتخاب» درباره جزئیات تلف شدن دو توله یوزپلنگ آسیایی، مطرح کرد: «با تولد این سه توله یوز ایران بعد از مدت‌ها امید ایجاد شد اما از همان ابتدای کار که تولد آن‌ها از طریق سزارین بود، نگرانی‌هایی را برای فعالان محیط زیست ایجاد کرد چرا که برای حیوانی که در شرایط حیات وحش است، این نوع زایمان تبعاتی دارد که متاسفانه این اتفاق هم رخ داد. بعد از آن هم مشخص شد که در فرآیند شیر دادن مشکلاتی وجود داشته است.»

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: «اینکه هماهنگی لازم بین سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی در این مورد وجود نداشته، خود محل شائبه است. وقتی چنین اتفاق شاخصی در حوزه محیط زیست رخ داده است، این انتظار می‌رفت که هماهنگی‌های بین بخشی هم بیشتر شود که این هم نشد و ما شاهد این بودیم که مادر از دادن شیر پرهیز کرد و متاسفانه این دو توله یوز تلف شدند.»

سعیدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا سازمان محیط زیست از گروهی از کارشناسان بهره برد که حتی جنسیت این توله‌ها را اشتباه تشخیص دادند، گفت: «بله، از همان ابتدا جنسیت توله‌ها را اشتباه تشخیص دادند همچنین محل نگهداری توله‌ها بسیار محل کوچک و غیراستانداردی بود. افزون بر این از متخصصان دامپزشکی به خوبی استفاده نشد. اخیرا هم گویا یک دامپزشکی از اندونزی برای نظارت آمده ولی به نظر می‌رسد که خیلی دیر است و باید زودتر از این‌ها ورود پیدا می‌کردند.»

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر