کد خبر: 133074
A
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

سه شرکت تولیدی را در مجموع ۶۰۶ میلیارد تومان جریمه کردیم

سخنگوی سازمان تعزیرات از صدور احکام تعزیری میلیاردی برای شرکت‌‌های متخلف تولید ماکارونی، نوشیدنی و لوازم بهداشتی کودکان خبرداد.

سه شرکت تولیدی را در مجموع ۶۰۶ میلیارد تومان جریمه کردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد علی اسفنانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره اقدامات سازمان تعزیرات در برخورد با تخلفات پس از ابلاغ آیین‌نامه جدید این سازمان گفت: طبیعتا وقتی یک اتفاق مهمی در کشور می‌افتد، آن هم اتفاقی تحت عنوان اصلاح روند قیمت‌ها، خود به خود برای جامعه التهاب‌آور است و جامعه را متاثر کرده و فضا را برای سوءاستفاده برخی افراد سودجو فراهم می‌کند و از طرفی به تخلفاتی که در سازمان تعزیرات بررسی می‌شود، دامن می‌زند.

وی ادامه داد: طبیعتاً ما هم باید برای برخورد با این افراد آمادگی لازم را داشته باشیم از همین‌رو ما ۱۸۰ نفر نیرو را به ظرفیت گشت‌هایمان اضافه کردیم تا بتوانیم پوشش خوبی داشته باشیم طبیعتا در این زمینه باید امکانات لازم را نیز تامین می‌کردیم تا این ۱۸۰ نفر که تحت عنوان رییس شعبه به روسای شعب ما اضافه شده‌اند، بتوانند کار خود را انجام دهند.

سخنگوی سازمان تعزیرات تصریح کرد: خوشبختانه با این اقدامات در سازمان تعزیرات تخلفات قابل توجهی مورد شناسایی قرار گرفت و با آن‌ها برخورد قانونی شد از جمله برخورد با یک شرکت تولید ماکارونی بود که به علت گران‌فروشی مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان جریمه شد.

اسفنانی ادامه داد: همچنین یک شرکت تولید نوشیدنی نیز ۱۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان جریمه شد. یک شرکت تولید لوازم بهداشتی کودکان شامل پوشک بچه و… به پرداخت ۲۱۰ میلیارد تومان جریمه محکوم شده‌است. موارد متعددی از احتکار و امتناع عرضه محصولات را داشتیم که برای این موارد نیز احکام مربوطه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور گشت‌های تعزیرات در سطح بازار و کارخانجات تولیدی فعال است و اگرچه ما امیدواریم شاهد کاهش تخلفات باشیم و تخلفی در این زمینه مشاهده نکنیم، اما می‌توانیم تخلفات را برخوردهای جدی کاهش دهیم.

سخنگوی سازمان تعزیرات تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که در مدت اخیر اتفاق افتاده، این است که ایرادات آیین‌نامه داخلی سازمان تعزیرات خوشبختانه در هیات دولت برطرف و اصلاح شد. مصوبه‌ای نیز از سران قوا درخواست داشتیم که به تصویب آن‌ها رسید و یکی از مصادیق این مصوبه این بود که میزان جریمه‌های تعزیرات افزایش پیدا کرده است و ما امیدواریم با این اقدامات شاهد این باشیم که تخلفات کمتر شده و مردم از یک امنیت خوبی در تامین کالاها بهره‌مند باشند.

اسفنانی در پاسخ به این سوال که برخی نانوایی‌ها یا پخت نمی‌کنند و یا پخت کمی دارند، آیا سازمان تعزیرات بر این موارد هم نظارت دارد، گفت: درباره پخت کم در برخی نانوایی‌ها باید حتما از طریق مسئولان مربوطه یعنی وزارت صمت و سازمان غله و وزارت جهاد کشاورزی این موضوع بررسی شود، اما اگر تخلفی در این زمینه صورت بگیرد باید به ما گزارش شود.

وی افزود: ممکن است ظرفیت پخت نانوایی‌ها واقعا بیش از آنچه که پخت می‌کنند نباشد و یا اگر بیش از حد پخت داشته باشند در روزهای پایانی ماه با مشکل مواجه شوند. اگر چنین چیزی باشد باید وزارت صمت سهمیه‌ها را به نوعی ترمیم کند اما اگر از پخت امتناع دارند و از ارائه خدمات به مردم خودداری می‌کنند، حتما باید این تخلف به ما گزارش شود و ما هم با آن‌ها برخورد قانونی خواهیم داشت.

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر