کد خبر: 133114
A

رییس کمیسیون اصل نود: به حادثه متروپل ورود خواهیم کرد

حجت الاسلام شجاعی گفت: در موضوع حادثه متروپل کاملا روشن است که ایراد و مشکل اصلی از نحوه عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

رییس کمیسیون اصل نود: به حادثه متروپل ورود خواهیم کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام حسن شجاعی روز گذشته (۱۰ خردادماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی پرونده حادثه متروپل در کمیسیون اصل نود، عنوان کرد: به طور کلی کمیسیون اصل نود زمانی در موضوعی ورود پیدا می‌کند که شکایتی در نحوه عملکرد دستگاه‌ها واصل شده باشد. در مسأله متروپل نیز ورود کمیسیون از دو جهت خواهد بود. یک مسأله متروپل و دوم مسائل موجود در ساختمان‌های مشابه است.

وی با اشاره به جزئیات حادثه متروپل اظهار کرد: در این موضوع کمیسیون تخصصی در مجلس و کمیسیون عمران مشغول بررسی هستند. در صورت تهیه و اتمام گزارش کمیسیون عمران، شکایت به کمیسیون اصل نود واصل شده و ما در این موضوع بررسی خود را شروع خواهیم کرد.

این مسئول افزود: از طرف دیگر مشخص است که همین حفره و خلأ در مصادیق دیگر نیز موجود است به همین جهت دستگاه‌های مربوطه از جمله وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی به کمیسیون اصل نود جهت بررسی بیشتر و پیشگیری از فجایع مشابه احضار خواهند شد.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در خانه ملت، در رابطه با اقدامات اقتصادی دولت در سال‌جاری و نتایج این اقدامات برای جامعه، تصریح کرد: اصل این طرح اقتصادی که عبارت است از هدفمندی یارانه‌ها به نقطه هدف یعنی رسیدن به دست مردم، طرح بسیار خوبی است. در کمیسیون اصل نود پرونده‌هایی موجود است که متاسفانه نشان می‌دهد در مدیریت ارزی کشور اشکالات جدی وجود دارد و دولت برای پرداخت‌های ارزی متضرر شده ا و هدف رسیدن ارز به دست مردم بوده که متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.

شجاعی در رابطه با طرح اقتصادی در زمینه آرد صنعتی، گفت: حمایت‌هایی که از مردم صورت گرفته به طور کلی مطلوب است؛ البته در بعضی موضوعات از جمعه آرد صنعتی درست عملی نشد و مردم دچار آسیب شدند و آثار روانی بدی به بار آورد اما بعدتر با ورود شخص رئیس جمهور به موضوع اقدامات خوبی صورت گرفت.

رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید به مردم فشار اقتصادی وارد شود گفت: الان مسأله مهم بحث مدیریت قیمت‌ها است که به خوبی صورت بگیرد و مانع از ایجاد موج گرانی شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر