کد خبر: 133464
A

عضو شورای شهر تهران: رافت اسلامی در شهرداری تهران معنایی ندارد / تیم جدید مدیریت شهری باید نفوذی‌ها را پاکسازی کند

علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران: در سال‌های اخیر کشور ما با اشکال تازه و جدیدی از حملات سایبری مواجه شده و بیم آن می‌رود که این حملات تداوم پیدا کند.: رافت اسلامی در شهرداری تهران معنایی ندارد و تیم جدید مدیریت شهری باید نفوذی‌ها را پاکسازی کند و همچنین رعایت پدافند غیر عامل اهمیت بسزایی دارد.

 عضو شورای شهر تهران:  رافت اسلامی در شهرداری تهران معنایی ندارد / تیم جدید مدیریت شهری باید نفوذی‌ها را پاکسازی کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علی اصغر قائمی عضو شورای شهر تهران روز سه شنبه در تذکری با اشاره به حملات سایبری اخیر به برخی سامانه‌های شهرداری تهران گفت: لازم است ما مدیران شهری از مردم شهر تهران بابت اختلالاتی که در پی حمله سایبری ایجاد شده عذرخواهی کنیم و امید است با تلاش دوستانمان در شهرداری برای جبران آسیب‌های وارده در آینده نزدیک شاهد استمرار خدمت‌های شهرداری باشیم.

قائمی افزود: من بار دیگر به تذکرم که در آبان‌ماه سال گذشته داده بودم تاکید می‌کنم و امیدوارم شهرداری تمهیداتی پیش‌بینی کند تا برای مقابله آماده باشد.

به گفته وی، لازم است شهرداری ابزارهای لازم، نیروی مورد نیاز و تجهیزات لازم را تامین کرده تا خود را در مقابل حوادث مشابه تقویت کند چرا که دشمنی دشمنان پایان ناپذیر است و شهرداری باید این مسائل را پیگیری کند.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با تلاش شبانه روزی متخصصین حوزه این مشکل در حال برطرف شدن است، گفت: در کنار تقویت در حوزه حملات سایبری باید پاسخی دندان‌شکن به این حمله نیز داده شود.

حذف رانت و امضای طلایی در شهرداری تهران

احمد صادقی رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران هم در تذکری با اشاره به افتتاح سامانه تعیین کارشناس رسمی اظهار کرد: اتفاق بزرگی در شهرداری تهران روی داده که تا قبل از این انتخاب کارشناس نظام و فرایندی نداشت و همین موضوع منجر به رانت می‌شد.

وی افزود: اکنون ارجاع به کارشناس رسمی با حذف امضای طلایی است و کارشناسان به صورت رندوم انتخاب می‌شوند و نوعی توزیع عادلانه به وجود می آید که امیدوارم این شیوه نه تنها در حوزه املاک بلکه در تمامی بخش‌های شهرداری تهران ایجاد شود.

رییس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در تذکر دیگری گفت: هک کردن سیستم‌های شهری به معنای این است که دشمنان نظام با مردم مشکل دارند و می‌خواهند به شهروندان آسیب برسانند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: رافت اسلامی در شهرداری تهران معنایی ندارد و تیم جدید مدیریت شهری باید نفوذی‌ها را پاکسازی کند و همچنین رعایت پدافند غیر عامل اهمیت بسزایی دارد.

احتمال تداوم حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور

مهدی عباسی دیگر عضو شورای شهر تهران در تذکری گفت: در سال‌های اخیر کشور ما با اشکال تازه و جدیدی از حملات سایبری مواجه شده و بیم آن می‌رود که این حملات تداوم پیدا کند.

وی افزود: عملی شدن برخی حملات سایبری به مراکز حساس کشور مانند حمله به سامانه سوخت و پمپ بنزین‌ها، حملات سایبری به مراکز هسته‌ای و هک شدن سایت‌های اینترنتیِ مراکزی مانند هواپیمایی ماهان گویای آن است که باید به بازدارندگی سایبری بیش از پیش اهمیت بدهیم.

وی با بیان اینکه حملات سایبری در لیست خطرات جهانی رتبه پنجم را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص داده افزود: جلوگیری از آسیب در فضای سایبری، سازوکارهای لازم را می‌طلبد، کارآمدی در عرصه سایبری مستلزم شناخت دقیق حوزه آفندی و پدافندی و تدوین راهبردهایی بر اساس نظریه پایه بازدارندگی در فضای سایبری است که متأسفانه مورد غفلت واقع شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به شهرنشینی حدود ۷۵ درصد جمعیت کشور، اهمیت توجه ویژه به پدافند غیر عامل مردم محور و ارتقای تاب آوری شهری دو چندان می شود افزود: به دلیل گستردگی حملات سایبری و آثار آن، دربرگیری آن دو حالت است: حملات به مراکز محدود که ارزش امنیتی دارد و حملاتی که گستردگی بالا دارد و هدف اختلال در زندگی روزمره مردم است، حمله سایبری به تاسیسات هسته ای تجربه شده در کشور از نوع اول و حمله به سامانه سوخت و پمپ بنزین ها  و اخیرا سامانه های شهرداری تهران از نوع دوم است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر