کد خبر: 133468
A

شهرداری مشهد ۱۰۰۰ درخت را قتل عام کرد

شهرداری مشهد در اقدامی خلاف قوانین محیط زیست، بیش از یک‌هزار اصله درخت را قطع کرد. برخی صفحات مجازی نزدیک به مدیریت شهری در این باره واکنش‌های جالبی داشتند و قطع درختان را فقط هرس و روتبال نامیدند، اما در مقابل برخی از شهروندان مدعی بودند که قطع درختان پادگان ارتش مشهد به دلیل ساخت معبر و خیابان است.

شهرداری مشهد  ۱۰۰۰ درخت را قتل عام کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شهرداری مشهد در اقدامی خلاف قوانین محیط زیست، بیش از یک‌هزار اصله درخت را قطع کرد.

روز گذشته در فضای مجازی ویدئویی مبنی بر قطع یک‌هزار اصله درخت در محدوده پادگان ارتش مشهد منتشر شد که واکنش بسیاری از شهروندان و فعالان زیست محیطی را در پی داشت.

برخی صفحات مجازی نزدیک به مدیریت شهری در این باره واکنش‌های جالبی داشتند و قطع درختان را فقط هرس و روتبال نامیدند اما در مقابل برخی از شهروندان مدعی بودند که قطع درختان این پادگان به دلیل ساخت معبر و خیابان است.

برخی از فعالان محیط زیست و سازمان‌های مردم نهاد استان امروز - سه‌شنبه 17 خرداد ماه- نیز مانند روز گذشته مقابل این مکان تجمع اعتراضی برپا کردند. اما تا کنون هیچ‌کدام از مسئولان مدیریت شهری حاضر به پاسخگویی در این باره نشدند.

پیگیری‌ها نیز برای گفت وگو با اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری مشهد هم به جایی نرسید و هیچ‌کدام از کسانی که با آنها تماس گرفته شد حاضر به پاسخگویی نشدند.

طی جلسه‌ای که اسفندماه سال گذشته، از سوی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و با حضور فرمانده نیروی زمینی و نماینده حقوقی ارتش، شهردار مشهد، رئیس شورای شهر مشهد، نماینده مسکن و شهرسازی و نمایندگان آستان قدس رضوی برگزار شد، منجر به یک توافقنامه اصولی میان شهرداری مشهد و ارتش شد.

روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری نیز، عبدالله ارجاعی شهردار مشهد اعلام کرد در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی و با توافق سه جانبه ارتش، شهرداری مشهد و آستان قدس رضوی، طرح انتقال پادگان به تصویب رسیده است.

پس از این تصویب بود که شهرداری مشهد در تبلیغات گسترده ای، انتقال پادگان ارتش را رسما اعلام کرد و این اقدام را یک حرکت بسیار خوب دانست، تا اینکه روز گذشته مشخص شد قطع درختان در این محدوده صورت گرفته تا خیابان و معابر جدید به جای درختان شهر احداث شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر