کد خبر: 133581
A
اختصاصی دیده بان ایران:

خبرگزاری نزدیک به سپاه از جان باختگان فاجعه قطار طبس - یزد طلبکار شد/ دولت روحانی می گفت بیمه هستید اما دولت رئیسی شرمنده مردم شد

خبرگزاری نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی به نحوه عملکرد دو دولت در برابر فاجعه واژگونی قطار پرداخت و نوشت: برخورد دولت رئیسی با سوانح این چنینی مطلوب بود.

خبرگزاری نزدیک به سپاه از جان باختگان فاجعه قطار طبس - یزد طلبکار شد/ دولت روحانی می گفت بیمه هستید اما دولت رئیسی شرمنده مردم شد

به گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری نزدیک به سپاه با انتشار گزارشی در واکنش به عملکرد «عباس آخوندی» و «رستم قاسمی» نسبت به دو فاجعه واژگونی قطار در سال 95 و 1401 نوشت: 

در پی بروز حادثه روزگذشته رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخص خود در توییتر نسبت به این حادثه ابراز شرمندگی کرد و ابراهیم رئیسی و سردار وحیدی، وزیر کشور هم دستور رسیدگی فوری به بازماندگان را صادر کردند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود از فاجعه تصادف قطار در ایستگاه هفت خوان در سال ۹۵ یاد کرد و ضمن مقایسه آن با فاجعه روز گذشته در طبس نوشت: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی وقت در واکنش به این حادثه مرگبار، بدون پذیرش مسئولیت  این حادثه گفته بود «همه کشته شده‌ها بیمه هستند و نگرانی از این بابت نیست»! این اظهارات موجب انتقادات بسیاری از سوی مردم شد.


این خبرگزاری همچنین ادامه داد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان رفتارها، مواضع و اقدامات دوگانه دولتمردان در دولت های مختلف به ویژه واکنش‌های متفاوت وزرای راه و شهرسازی در دولت های روحانی و رئیسی، خود گواه میزان مسئولیت پذیری و پاسخگویی مسئولان و مدیران کشوری است. بسیاری معتقدند اینکه از سویی وزیر راه دولت روحانی ضمن فرار از پاسخگویی و اظهارات تعجب برانگیز بدون پذیرش مسئولیت حادثه تصادف قطارها در ایستگاه هفت خوان می گوید «همه کشته شده‌ها بیمه هستند و نگرانی از این بابت نیست» و از سوی دیگر وزیر راه دولت رئیسی بلافاصله پس از وقوع حادثه اظهار شرمندگی کرده و مسئولیت آن را بر عهده وزارتخانه خود می داند، بیانگر آن است که وزیر راه دولت رئیسی ضمن مسئولیت پذیری و شهامت پذیرش مسئولیت سوانحی که چرایی وقوع آن هنوز مشخص نیست، روحیه جهادی و انقلابی در بررسی، پیگیری و اقدام به موقع در حوادث مترقبه را دارد.

این گزارش در حالی منتشر می شود که یک روز پس از وقوع فاجعه قطار طبس - یزد هنوز مشخص نیست چه شرایطی برای بازماندگان این واقعه فراهم خواهد شد و دولت ابراهیم رئیسی در آینده در جهت بهبود شرایط ناوگان حمل و نقل عمومی چه اقداماتی خواهد کرد.

منبع: دیده بان ایران

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر