کد خبر: 133720
A

ماجرای ادعای دستگیری جاسوس در شهرداری تهران صحت دارد؟/ چمران: دوستان ما راه های نفوذ را پیدا کردند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اخبار و صحبت‌هایی که در خصوص دستگیری کارکنان شهرداری در پی حمله سایبری به سامانه‌های شهرداری مطرح شده بود، مستند نیست.

ماجرای ادعای دستگیری جاسوس در شهرداری تهران صحت دارد؟/ چمران: دوستان ما راه های نفوذ را پیدا کردند

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی چمران روز یکشنبه پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران، اظهار داشت: حمله و عملیات به سامانه‌های شهرداری بسیار وسیع و بزرگ بود و با هک بنزین و سایر حمله‌ها قابل قیاس نیست.

وی افزود: سامانه شهرداری با وجود بیش از ۵۰ هزار کاربر به بسیاری از وزارتخانه‌ها وصل است و حمله گسترده ای صورت گرفت که دوستان ما موفق به حل این مشکل شدند.

چمران با بیان اینکه نمی‌توان این سیستم گسترده را به صورت یکجا راه انداخت بلکه بصورت تدریجی باید این کار را انجام داد، گفت: دوستان ما راه های نفوذ را پیدا کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه سازمان فاوا اعلام کرد که تا روز شنبه می‌تواند مشکل را حل کند، اظهار داشت: بسیاری از سیستم ها در دسترس است اما هنوز چند سیستم در حال بررسی است و هنوز راه‌اندازی نشده است.

به گفته وی، تمامی سوابق شهروندان موجود است و آسیبی به آنها وارد نشده است.

چمران با بیان اینکه هنوز نمی‌توانم بگویم دفاتر خدمات الکترونیک به صورت کلی راه اندازی شده یا خیر ، عنوان کرد: اطلاعات مردم، سوابق و پول‌های آنها موجود است و از این سامانه‌ها بک‌آپ‌های نواری وجود دارد.

وی درباره اخباری مبنی بر دستگیری جاسوس در شهرداری تهران هم گفت که نمی‌دانم کسی دستگیر شده است با خیر، این گونه صحبت ها مستند نیستند.

مهدی چمران همچنین در آغاز شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به تجمع امام رضایی‌ها در تهران گفت: ایران کشور امام رضا است و امام رضا صاحبخانه هستند و انجام تجمع نشانه علاقه مردم به اعتقاداتشان است.

وی با اشاره به نزدیکی روز انقلاب فرهنگی گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و از ستاد فرهنگی انقلاب اسلامی انتظار می‌رود که کارآمد و توانمند در مقابل مسائل فرهنگی کشور و راهکارهای خوب ارائه دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز مبارزه با کار کودکان، گفت: امیدواریم ما کودک کار نداشته باشیم.

وی ادامه داد: منظور از کودک کار، کودکی نیست که کارگر باشد بلکه به معنی تکدی‌گری و بیگاری کشیدن از آنان است که امیدواریم در کل جهان از این پدیده دور باشیم.

چمران با اشاره به حادثه خروج قطار مشهد یزد از ریل، فوت ۲۲ شهروند را تسلیت گفت و اظهار داشت: سیستم کشور از جمله مترو اتوبوس باید قوانین را رعایت کنند و مهتر این است که جلو خطاهای بعدی را بگیرند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر