کد خبر: 134314
A
مدیر اجرایی بنیاد زینب کبری(س) در گفت وگو با دیده‌بان ایران:

وضعیت بَد اقتصادی در نحوه کمک خیران تأثیر مستقیم گذاشته/ با همه مشکلات تلاش داریم خیریه را زنده نگه‌داریم/ در مجموعه خیریه خودمان افرادی را داریم که امروز محتاج کمک هستند/ «بنیاد زینب (س)» ۳۰۰ خانواده را در تحت حمایت خودش دارد

مدیر اجرایی بنیاد زینب(س) درباره فعالیت است بنیاد به دیده‌بان ایران گفت: حدود 150 خانواده در تهران و 150 خانواده در بومهن مورد حمایت خیریه ما هستند. همچنین 40 کودک 3 الی 16 ساله در مرکز زندگی می‌کنند؛ اکثر این کودکان دارای پدرو مادر هستند و فقط مشکل بدسرپرستی دارند!

وضعیت بَد اقتصادی در نحوه کمک خیران تأثیر مستقیم گذاشته/ با همه مشکلات تلاش داریم خیریه را زنده نگه‌داریم/ در مجموعه خیریه خودمان افرادی را داریم که امروز محتاج کمک هستند/ «بنیاد زینب (س)» ۳۰۰ خانواده را در تحت حمایت خودش دارد

ساناز شکیبی، مدیر اجرایی بنیاد زینب کبری(س) ضمن بررسی چگونگی شکل‌گیری این خیریه به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: بنیاد غیردولتی زینب کبری، در سال 1358 توسط خانم فاطمه برزگر و چندین تن از زنان خیر آن دوران تاسیس شد. هدف از تاسیس این خیریه، نگهداری از کودکان بد سرپرست و بی سرپرست بود که بحمدالله این خیریه تا به امروز با همه فراز و نشیب هایی که وجود داشته و دارد به فعالیت خود ادامه داده است.

 

وی افزود: رفته رفته سطح کمک‌رسانی این خیریه، گسترده‌تر شد تا جاییکه وارد فاز کمک به خانواده‌های بی بضاعت برای تهیه جهیزیه فرزندانشان شد. حتی در سیل، زلزله و بلایای طبیعی دیگر بنیاد زینب(س) پیشقدم شده و چندین مدارس در این مناطق ساخت.

 

شکیبی با اشاره به این موضوع که بسیاری از کودکان به دلیل فقر مالی توان ادامه تحصیل ندارند تصریح کرد: طی این سالها ما برخی از این کودکان را بورسیه تحصیلی کردیم و حتی هزینه دانشگاه رفتنشان را هم تقبل کردیم تا بتوانند به شکل آبرومندانه ای به زندگی خودشان ادامه دهند. جدای از همه این‌ها، بسته ارزاق به این خانواده‎‌ها تقدیم می کنیم تا در این شرایط سخت اقتصادی بتوانند گذران زندگی کنند.

 

مدیر اجرایی بنیاد زینب کبری(س) در پاسخ به این سوال که چند کودک تحت پوشش این بنیاد هستند، اظهار کرد: 40 کودک 3 الی 16 ساله در مرکز زندگی می‌کنند؛ اکثر این کودکان دارای پدرو مادر هستند و فقط مشکل بدسرپرستی دارند! اتفاقاً همین هفته پیش یکی از دخترهایی که از کودکی با ما بود ازدواج کرد که در حال حاضر ما در حال تدارک جهیزیه هستیم!

وی خاطرنشان کرد: حدود 150 خانواده در تهران و 150 خانواده در بومهن مورد حمایت خیریه ما هستند.

 

شکیبی درباره تاثیر شرایط اقتصادی بر روند کمک رسانی‌ مردم، گفت: وقتی همه چیز به طور وحشتناکی گران شده است، هزینه‌های زندگی خیران جامعه هم بالا رفته و همین در نحوه کمک رسانی‌ آن‌ها به خیریه‌ها تاثیر مستقیم داشته است. ما الان با کمک‌های بسیار کم و ناچیز در حال اداره این خیریه هستیم؛ حتی در مجموعه خودمان افرادی را می‌بینیم که تا سال پیش وضعیت اقتصادی‌شان کاملاً نرمال و خوب بود اما در حال حاضر آن‌ها هم به کمک ما احتیاج پیدا کرده اند.

 

او خاطرنشان کرد: در حال حاضر، قشر متوسط در کشور نابود شده و دیگر طبقه‌ای به اسم طبقه متوسط نداریم! بهتر است دیگر از خانواده‌های ضعیف حرف نزنم که آن‌ها هم واقعاً از بین رفته‌اند! مگر اینکه ما برای خانواده‌های ضعیف جامعه گوشت و مرغ ببریم و الا خودشان نمی‌توانند در طول ماه حتی یک مرتبه یک عدد مرغ بخرند!

 

مدیر اجرایی بنیاد خیریه زینب کبری در خصوص برگزاری نمایشگاه به قصد کمک به ادامه فعالیت خیریه گفت: نمایشگاهی که ما در حال برگزاری آن هستیم، تلفیقی از خوراکی‌های خانگی است که صفر تا صد این نمایشگاه صرف گذراندن امورات خیریه زینب خواهد شد.

 

او در پایان اظهار کرد: ما برخی از غرفه‌ها را به کسب و کارها اجاره می‌دهیم تا هم آن‌ها بتوانند کسب و کارشان را تبلیغ کنند هم ما بتوانیم خیریه را زنده نگه‌داریم البته با این اوصاف بعید می‌دانم درآمدی که از این نمایشگاه به دست می‌آید هزینه‌های یک ماه خیریه را تامین کند!

منبع: دیده‌بان ایران- نازیلا معروفیان

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر