کد خبر: 134472
A

اطلاعات سپاه: سه نفر از اعضای باند سقط جنین در بیرجند را دستگیر کردیم

دادستان عمومی و انقلاب بیرجند از دستگیری ۳ عضو باند سقط غیرقانونی جنین در بیرجند خبر داد.

اطلاعات سپاه: سه نفر از اعضای باند سقط جنین در بیرجند را دستگیر کردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام علی نسایی، دادستان عمومی و انقلاب بیرجند، امروز، یکم تیرماه گفت: روز گذشته سازمان حفاظت اطلاعات سپاه خراسان‌جنوبی سه نفر از اعضای باند سقط جنین را در شهر بیرجند در حین عملیات سقط جنین دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه سایر اعضای این باند نیز تحت تعقیب هستند، افزود: اعضای این باند آقا و بانو بوده‌اند که با تزریق آمپول و خوراندن قرص، اقدام به سقط جنین می‌کردند و تحقیقات روی این پرونده در حال انجام است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: طبق ماده ۵۸ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت فروش و پخش دارو‌های سقط جنین خارج از سامانه رهگیری فرآورده‌های دارویی وزارت بهداشت ممنوع است و سقط جنین باید با مجوز قانونی پزشک باشد.

وی با بیان اینکه اگر افرادی باشند که به‌صورت خودسرانه نسبت به سقط جنین اقدام کنند، مجازات خواهند شد، تصریح کرد: سقط جنین طبق قانون در درجه سه تا شش قرار دارد که ۷ تا ۱۵ سال حبس دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه این باند برای تزریق هر واحد آمپول، سه میلیون تومان پول دریافت می‌کردند، یادآور شد: این افراد، قربانیان خود را در فضای مجازی شناسایی کرده و با عملیات روانی آن‌ها را به سقط جنین تشویق می‌کردند و در یک مکان غیربهداشتی نسبت به سقط جنین بانوان اقدام می‌کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر