کد خبر: 134937
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

واکنش وکیل حسن رعیت به گزارش صداوسیما: تلویزیون علیه موکل من و خانواده اش اکاذیب منتشر کرده، شکایت می کنیم+فیلم گفتگو

صدا و سیما چندی پیش گزارشی حسن رعیت(سیدحسن میرکاظمی) منتشر کرده است. در این گزارش صداوسیما که موضوعیت و دلایل پخش آن مشخص نیست در ای گزارش به زندگی میرکاظمی پرداخته شده است. محمد عرفانی وکیل دادگستری درباره گزارش منتشر شده توسط صدا و سیما و موارد اتهامی حسن رعیت به سایت دیده بان ایران گفت: برداشت من اینست که عوامل صدا و سیما در واقع خواسته اند افکار عمومی و افکار مقاماتی که می توانند به دادخواهی موکل بنده (که از مرداد ۹۸ تا کنون در حبس به سر می برد) رسیدگی کنند را تحت تاثیر قرار بدهند.

واکنش وکیل حسن رعیت به گزارش صداوسیما: تلویزیون علیه موکل من و خانواده اش اکاذیب منتشر کرده، شکایت می کنیم+فیلم گفتگو

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صدا و سیما چندی پیش گزارشی حسن رعیت(سیدحسن میرکاظمی) منتشر کرده است. در این گزارش صداوسیما که موضوعیت و دلایل پخش آن مشخص نیست در ای گزارش به زندگی میرکاظمی پرداخته شده است.

در این گزارش ادعا شده است که سیدحسن میرکاظمی طی ۲ دهه، ۳۰۰ میلیون دلار از بانک ها برای راه اندازی کارخانه های فولاد ازنا، اردستان و لوح فشرده پارس وام می گیرد اما هیچ کارخانه ای تأسیس نمی کند. به بهانه ی وارد کردن فولاد، ۶۴ میلیون یورو از بانک صادرات گرگان وام دریافت می کند، اما بیشتر مواد اولیه به ایران نمی آید. ۳ سال قبل تعهد می دهد با ۴۰ میلیون دلار ارز ترجیحی، کالاهای اساسی وارد کند اما برخی از این کالاها هنوز به ایران نیامده است. 

درباره ادعاهای مطرح شده درباره سیدحسن میرکاظمی (حسن رعیت) در صدا و سیما با وکیل او گفت و گو کردیم. محمد عرفانی وکیل دادگستری درباره گزارش منتشر شده توسط صدا و سیما و موارد اتهامی حسن رعیت به سایت دیده بان ایران گفت: برداشت من اینست که عوامل صدا و سیما در واقع خواسته اند افکار عمومی و افکار مقاماتی که می توانند به دادخواهی موکل بنده (که از مردار ۹۸ تا کنون در حبس به سر می برد) رسیدگی کنند را تحت تاثیر قرار بدهند.

عرفانی خاطر نشان کرد: این هجمه بسیار وسیع در این سطح بسیار گسترده ( آن هم با استفاده از عواملی در رسانه ملی) مسبوق به سابقه نیست.

این وکیل دادگستری درباره دلایل انتشار گزارش صداو سیما به دیده بان ایران گفت: ما می‌بینیم مقارن با انجام تغییرات اخیر مدیریتی (جابه جایی حجت الاسلام طائب از اطلاعات سپاه و نصب سردار کاظمی به جای او) این کلیپ شتابزدگی و سرشار از اکاذیب پخش می شود، در حالیکه پرونده های بسیار مهمتری وجود دارند که اصلا رسانه ملی متعرض آنها نشده است. در واقع سابقه متعارف این است که وقتی رأیی قطعی بشود، سخنگوی قوه قضائیه می آیند و در حدود مفاد رأی قطعی، اطلاع رسانی می کند.

عرفانی خاطر نشان کرد: اینکه شبیه یک آگهی تبلیغاتی استناد به مواردی کند که حتی مسبوق به رسیدگی در پرونده نبوده اند ، گویای ناگفته های زیادی است...

منبع:سایت دیده بان ایران

volumeVideo: 54.78M | durationVideo: 00:04:09
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر