کد خبر: 135250
A

مهدی چمران: به آقای کاشانی گفتم مدارک فروش ساختمان شرکت واحد توسط شهرداری را ارئه کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از پیگیری موضوع "واگذاری ساختمان شرکت واحد اتوبوسرانی" توسط شورای شهر تهران در صورت عدم رعایت قوانین در این واگذاری خبر داد.

مهدی چمران: به آقای کاشانی گفتم مدارک فروش ساختمان شرکت واحد توسط شهرداری را ارئه کند

به گزارش دیده بان ایران؛ مهدی چمران پیش از آغاز هفتادوششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در خصوص تذکر جلسه قبلی "کاشانی" مبنی بر فروش ساختمان واحد اتوبوسرانی به ایشان گفتم که مدارک این موضوع را ارائه کنند تا بررسی شود که آیا قوانین در این امر رعایت شده یا خیر. قطعا اگر قوانینی رعایت نشده باشد موضوع را دنبال خواهیم کرد. امروز نیز برای ارائه مدارک به ایشان یادآوری خواهم کرد.

وی در خصوص تحقق درآمدهای شهرداری تهران ظرف سه ماهه نخست سال جاری نیز گفت: درآمدها به میزانی که باید ماهیانه محقق شود، قطعا محقق نشده ولی درآمدهای سه ماهه اول شهرداری معمولا کم است چرا که از ابتدای تابستان افراد برای اخذ پروانه مراجعه می‌کنند و درآمدهایی کسب می‌شود بنابراین در سه ماهه نخست میزان درآمدها درست تنظیم نمی‌شود البته می‌توان میزان این درآمدها را با سال گذشته مقایسه کرد که درآمدهای سه ماهه امسال کمی افزایش داشته ولی به طور کلی خیلی تفاوت ایجاد نشده است؛ به هر ترتیب این سه ماه نباید معیار سنجش و مقایسه قرار بگیرد چرا که عموما محقق نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص فریز شدن حدود ۲۰ هزار پلاک ثبتی در منطقه ۱۷ و ۱۸ پس از به زیر سطح رفتن خط راه‌آهن تهران به تبریز و حریم این خط آهن اظهار کرد: خطی به زیرزمین منتقل شده که باید اصلاحات لازم توسط شهرسازی در آن محدوده اعمال شود. وضعیت افرادی که خانه‌هایشان در لبه خیابان قرار می‌گیرد باید روشن شود و ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا مشکلات شهروندان این منطقه حل و فصل شود.

چمران در خصوص موضوع حقوق پرسنل شهرداری تهران و ابلاغ احکام آنها نیز گفت: بخشی از این موضوع باید توسط دولت تعیین تکلیف شود و شهرداری نمی‌تواند به تنهایی این کار را انجام دهد، البته تصمیماتی در حق خود شهرداری تهران توسط آقای فروزنده معاون شهردار گرفته شده و در حال اجراست که البته تصمیمات خوبی است اما موضوع افزایش ۵۰ درصدی و حداقل ۴۷ درصدی افزایش به گونه‌ای است که عده‌ای آن را درست نمی‌دانند و بر روی آن انتقاداتی وجود دارد لذا دولت هم با این موضوع دست به گریبان است. بی تردید هر پیشنهادی داده و تصویب شود، شهرداری آن را انجام می‌دهد و پس از حل مشکل نیز احکام صادر خواهد شد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر