کد خبر: 135479
A

فرمانده بسیج دماوند: اجرای رزمایش تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در دماوند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند از اجرای ۷۰ برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در این شهرستان خبر داد و گفت: رزمایش تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان دماوند اجرا می‌شود.

فرمانده بسیج دماوند: اجرای رزمایش تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در دماوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ غلامرضا نجفی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم جامعه و انقلاب اسلامی احیای معارف دینی است.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین معارف دینی، امر به معروف و نهی از منکر است، افزود: این امر شأن گسترده‌ای در همه موضوع‌های اجتماعی دارد و یکی از موضوع‌هایی که در جامعه اسلامی به طور ویژه به آن پرداخته می‌شود، بحث عفاف و حجاب است.

عفاف و حجاب نیاز همیشگی ماست/ 25 دستگاه در فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب مسؤولیت دارند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند ادامه داد: عفاف شامل همه مخاطبان جامعه و برای همه سنین وجود دارد و در آموزه‌های دینی دستوراتی برای آن از دوران نوزادی تا بزرگسالی دختر و پسر از جمله عفت در کلام، پوشش و روابط مطرح شده است.

نجفی تصریح کرد: عفاف و حجاب نیاز همیشگی ماست که باید در طول سال به آن پرداخته شود، اما واقعه مسجد گوهرشاد در 21 تیرماه تقویم رسمی کشور به عنوان هفته عفاف و حجاب نام‌گذاری شده که باید بیش از پیش این مناسبت مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: به مناسبت هفته عفاف و حجاب برنامه‌های متعددی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی پیش‌بینی شده است؛ طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی 25 اداره و نهاد در بحث عفاف و حجاب مسئولیت دارند و آنان موظف هستند که وظایف خود را انجام دهند.

 

 بعضی گردشگران شئونات اسلامی را رعایت نمی‌کنند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند با بیان اینکه 70 برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در این ناحیه جهت اجرا پیش‌بینی شده است، افزود: عمده برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در قالب فرهنگ‌سازی و یکی از این برنامه‌ها، پیاده‌روی و تجمع‌هایی با عنوان «مادران؛ مدافعان حریم خانواده» است که در سه شهر دماوند، رودهن و آبسرد برگزار خواهد شد.

نجفی گفت: در خصوص منکرات در جامعه، بحث تیم‌های تذکرهای لسانی متشکل از گروه‌های مردمی دغدغه‌مند پیش‌بینی شده که این تیم‌ها در بستر قانونی و با حضور ضابطان قضایی و در معیت کارشناسان دینی طی هفته عفاف و حجاب در سطح جامعه حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اقلیم و گردشگر پذیر بودن شهرستان دماوند در ایام تابستان، بعضاً افرادی بدون رعایت شئونات اسلامی در تفرجگاه‌های این شهرستان پیدا می‌کنند که در کنار دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب، تذکر لسانی نیز در راستای امر به معروف و نهی از منکر انجام خواهد شد.

وجود ناهنجاری در برخی از آرایشگاه‌های دماوند/ نشست‌های آموزشی آرایشگران برگزار می‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دماوند با اشاره به اینکه یکی از اقشاری که در موضوع عفاف و حجاب مورد توجه قرار دارد، اصناف به خصوص صنف آرایشگاه‌های زنانه و مردانه است، افزود: در راستای موضوع عفاف و حجاب، آسیب‌هایی در آرایشگاه‌ها وجود دارد و بعضاً اتفاق‌های ناهنجاری در این واحد اتفاق می‌افتد که در این زمینه، نشست آموزشی و تبیینی برای آرایشگران شهرستان دماوند از طریق اتحادیه و اتاق اصناف برگزار خواهد شد.

نجفی تصریح‌کرد: همچنین برای ایجاد محیط عفیفانه در کار ادارات هم با هماهنگی فرمانداری برنامه‌ریزی شده که این موضوع از سطح ادارات و مسئوولان آغاز شود و در این راستا، آموزشی‌هایی به منظور ترویج موضوع‌های عفیفانه در محیط کار از طریق کارشناسان دینی و اجتماعی ارائه می‌گردد.

نهادینه شدن حجاب ملت ایران را مورد هجمه قرار داده است

کبری اتابکی، مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند نیز در ادامه اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از موضوع‌های حائز اهمیت فرهنگی بوده که در تمام ادیان به آن اشاره شده و بنابراین در کشور اسلامی ما پرداختن به این موضوع امری بدیهی است.

 

وی افزود: در دهه دوم انقلاب اسلامی به دلایل مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هنجارشکنی‌هایی در موضوع عفاف و حجاب انجام شد و این پدیده به دلیل مقوله اسلام و حجاب هراسی که در غرب ایجاد شد، در کشور ما نیز به آن پرداخته شد.

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند گفت: نهادینه شدن حجاب به‌عنوان نمادی دینی و سیاسی، ملت ایران را مورد هجمه قرار داده است و امروز شاهد هستیم که رابطه مستقیمی بین عفت‌ورزی زنان و مردان در جامعه وجود دارد.

اتابکی ادامه داد: اگر حیا و عفت مردانه و پسرانه در جامعه ترویج نشود، ترویج فضائل اخلاقی بین بانوان جامعه نیز محقق نخواهد شد و حتی اگر اقدامی هم انجام شود، کم اثر خواهد بود؛ غیرتمندی مردان در صورتی که مقید به حیا و غیرت شخصی باشند، حتما این موضوع بر خانواده‌ آن نیز اثرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: هفته عفاف و حجاب فرصتی برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه است تا هویت زن و مرد مسلمان را با اجرای برنامه‌های ترویجی و تبلیغی به صورت هماهنگ، هوشمند و هنرمندانه به جایگاه واقعی خود برسانیم.

لزوم تحقق احیای فرهنگ عفاف و حجاب در دماوند/ ویژه‌برنامه‌های هفته عفاف و حجاب برگزار می‌شود

مسئول بسیج جامعه زنان شهرستان دماوند بیان کرد: برنامه‌های هفته عفاف و حجاب جامعه زنان سپاه حضرت جوادالائمه شهرستان دماوند به همت حوزه‌های بسیج خواهران و بسیج اقشار مختلف پیش‌‌بینی شده و قرار است که با اجرای این برنامه‌ها موج فراگیری در شهرستان دماوند ایجاد کنیم تا به تحقق احیای عفاف و حجاب کمک کند.

اتابکی ادامه داد: یکی از برنامه‌ها، برگزاری تجمعی با عنوان «مادران؛ مدافعان حریم خانواده» در شهرهای دماوند، آبسرد و رودهن است و هدف آن مطالبه‌گری قوانین عفاف و حجاب در کشور بوده که اجرایی نشده است؛ با توجه به فرارسیدن ایام دهه ولایت، برنامه‌هایی همچون جشن غدیر و قرآن با رویکرد عفاف و حجاب و همایش پیاده‌روی خانوادگی در قالب جشن طهورا در شهرستان دماوند برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تربیون آزاد در مراکز تجمعی همچون چشمه اعلا، پاساژها و نقاط پرتردد، برگزاری نشست‌های زیست عفیفانه، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در پارک خانواده شهر دماوند، برگزاری مانور فرهنگی و اهدای گل و بسته‌های فرهنگی به بانوان محجبه، فضاسازی ادارات متناسب با هفته عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله کوهپیمایی و طناب‌زنی از دیگر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در شهرستان دماوند است


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر