کد خبر: 135725
A

استاد حوزه: حاکمیت فضای مجازی در دست دشمنان نظام است

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: دشمنان سالهاست بدین نتیجه رسیده اند که در میدان نبرد توانمندی و مقابله با ایران را ندارد، از این رو دشمنان مطالبی علیه نظام اسلامی ایران در فضای مجازی را نشر می دهند.

استاد حوزه: حاکمیت فضای مجازی در دست دشمنان نظام است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی سلیمانی اردهالی، نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با اشاره به دستورات رهبر معظم انقلاب به مسؤولان به ویژه قوه قضاییه در جهت ساماندهی فضای مجازی و برخورد با مخلان امنیت روانی مردم در این فضا، گفت: امروز فضای مجازی از حساسیت ویژه ای در کشور برخوردار است و به هر میزان بسترهای فضای مجازی گسترش می یابد اقشار بیشتری وابسته بدین فضا خواهند شد.

حاکمیت فضای مجازی در دست دشمنان نظام اسلامی است

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ وی با بیان اینکه حاکمیت فضای مجازی در دست دشمنان نظام اسلامی است، افزود: دشمنان سالهاست بدین نتیجه رسیده اند که در میدان نبرد توانمندی و مقابله با ایران را ندارد، از این رو دشمنان مطالبی علیه نظام اسلامی ایران در فضای مجازی را نشر می دهند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: دشمنان بدین نتیجه و تجربه رسیدند که می توانند از طریق رسانه ها و فضای مجازی مدیریت حکومت‌ها و دولت ها را تغییر دهند، همانند اینکه با استفاده بسترهای رسانه ها و فضای مجازی توانستند مدیریت کشور اوکراین را به فردی بسپارند که تابع اوامر استکبار جهانی باشد.

وی با اشاره به نقشه های شوم رسانه ای دشمنان علیه ایران، گفت: دشمنان با بهانه های تورم، گرانی کالاها همراه با انتشار شایعات و راه انداختن جنگ روانی در رسانه ها و فضای مجازی به جای بازگویی حقایق و واقعیت سبب برهم زدن آرامش روانی جامعه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی بر لزوم ساماندهی فضای مجازی از سوی مسؤولان کشور تأکید و تصریح کرد: اگر مسؤولان اقدام صحیح و به هنگام در ساماندهی فضای مجازی انجام ندهند، ناخواسته در همان مسیر دشمنان گام برمی دارند و همچنین اگر ما اختیار ذهنی، روانی و تفکر جامعه اسلامی را در بسترهای مجازی رها کنیم به طور طبیعی خوراک تبلیغاتی و ذهنی مردم ایران در دست دشمنان خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه هیچ کشوری فضای مجازی خود را رها نگذاشته است، افزود: دشمنان کلیپ ها و مطالبی علیه عالی ترین رکن کشور رهبر معظم انقلاب را نشر می دهند و پویش هایی نیز ضد مجلس خبرگان و شواری نگهبان و کارکرد های انقلابی دولت سیزدهم راه انداختند، اما متأسفانه برخی در داخل کشور دشمنان را در این مسیر همراهی می کنند.

مسؤولان به غربالگری و پاکسازی فضای مجازی کشور بپردازند

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی با بیان اینکه از مسؤولان نظام انتظار داریم که به غربالگری و پاکسازی فضای مجازی کشور بپردازند، گفت: باید شورای عالی فرهنگی کشور و شورای عالی فضای مجازی تدبیرها و برنامه های مطلوبی را برای بستن راه های نفوذ دشمنان از طریق فضای مجازی ارائه کنند.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بیان کرد: ما از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار هستیم که قوانین ساماندهی و صیانت از فضای مجازی را تصحیح، تکمیل و تدوین کنند همچنین قوه قضاییه برخورد قاطع و قانونی با افرادی که به دنبال ناامن سازی و تخریب افکار عمومی و مقابله با نظام در فضای مجازی هستند، داشته باشد.

لزوم بهره گیری نیروهای انقلابی از فضای مجازی در جهت تبیین حقایق

وی در ادامه با تأکید بر بهره گیری از نیروهای انقلابی در جهت تبیین و انتشار حقایق از فضای مجازی، تصریح کرد: باید فرهیختگان متعهد و هنرمندان انقلابی از فضای مجازی برای کوبیدن مواضع پوشالی و دروغین دشمنان و بازسازی اعتقادات مردم کمال استفاده را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی اظهار کرد: بحمدالله نیروهای انقلابی با استفاده از ابزار رسانه و بسترهای فضای مجازی بسیاری از نقشه ها و تبلیغات دشمنان را بی تأثیر کردند، همانند اینکه سرود «سلام فرمانده» از این طریق در تمام کشور و برخی مناطق جهان گسترش یافته است.

نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم ابراز داشت: باید فرهیختگان، دانشگاهیان، حوزویان و رسانه ملی به تبیین دغدغه های رهبر انقلاب در جهت ساماندهی فضای مجازی و شناساندن خطرات این فضا برای نسل جوان بپردازند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر