کد خبر: 135842
A

نادر قاضی پور: وزارت نیرو دریاچه ارومیه را گروگان گرفته است/ مخبر برای حل مشکل پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، باید وارد عمل شود

نادر قاضی پور نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی می‌گوید: حل مشکل پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه یک ساعت کار دارد و تنها با یک تماس حل می‌شود.

نادر قاضی پور: وزارت نیرو دریاچه ارومیه را گروگان گرفته است/ مخبر برای حل مشکل پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه، باید وارد عمل شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نادر قاضی‌پور، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی با اشاره به دلایل اجرایی نشدن پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه به منیبان گفت: در دنیا بسیاری از دریاچه‌ها خشک شده‌اند. ما به دنبال این هستیم که دریاچه ارومیه خشک نشود تا به دنیا ثابت کنیم جمهوری اسلامی می‌تواند کار کند. زمان بازدید بنده و انتقال کانال 34 کیلومتری آب به دشت نقده، همان موقع گفته شد که یک درصد کار باقی مانده است.

نادر قاضی پور افزود: این یک درصد باقی مانده از پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه  مربوط به طلب است. به این ترتیب که یک اختلاف حسابی مابین قرارگاه و وزارت نیرو و وزارت نیرو با سازمان برنامه و بودجه وجود دارد. سازمان برنامه و بودجه می‌گوید ما کل مبلغ را پرداخت کرده‌ایم اما وزرات نیرو و قرارگاه می‌گویند ما کسری و بدهی داریم و به همین دلیل این یک درصد را گروگان گرفته‌اند.

قاضی‌پور در ادامه توضیحات خود درباره اختلاف وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: حقیقت امر این است که دریاچه ارومیه را وزارت نیرو در مقابل سازمان برنامه و بودجه گروگان گرفته و این یک درصد را تمام نمی‌کنند تا پول را از سازمان برنامه و بودجه بگیرند. از این رو اقدامی که درباره دریاچه ارومیه انجام می‌دهند برای تشکیلات وزارت نیرو یک ننگ است.

مخبر درباره اختلاف میان سازمان بودجه و وزارت نیرو جلسه بگذارد

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر قانونی وجود دارد که وقتی اختلافی میان سازمان‌های دولتی وجود داشته باشد، معاون اول حکم می‌دهد. بر همین اساس اگر وزارت نیرو با سازمان برنامه و بودجه اختلاف دارد، می‌تواند شکایت کند؛ مخبر دزفولی، معاون اول جلسه بگذارد، یا به نفع این یا به نفع آن حکم بدهد یا هر دو را تنبیه کند. با خون مردم آذربایجان بازی نکنند اختلافات خودشان باعث نشود که مردم نمک بخورند. وقتی در سیستان و بلوچستان و خوزستان باد می‌آید، گرد و خاک می‌آورد اما در ارومیه باد، نمک می‌آورد؛ خاک آدم را نمی‌کشد اما نمک آدم را می‌کشد.

قاضی‌پور با تاکید بر اینکه در قضیه دریاچه ارومیه جان مردم بازیچه دست دولتی‌ها شده است، خاطرنشان کرد: در مجلس هشتم طرح دو فوریتی درباره دریاچه ارومیه دادیم اما رأی نیاورد بلکه به صورت تک فوریتی رأی آورد و آقایان در بالا کلی مشکل برای ما ایجاد کردند که چرا این موضوع را در مجلس مطرح کردید؟ در حال حاضر صحبت بنده این است که دستگاه را از تونل خارج کنید تا آب بیاید؟ 52 متر مکعب در ثانیه آب کمی نیست و می‌تواند دریاچه ارومیه را در یک حد کوچکی زنده نگه ‌دارد.

حل مشکل پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه تنها با یک تماس حل می‌شود

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: حل مشکل پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه یک ساعت کار دارد و تنها با یک تماس حل می‌شود، به این ترتیب که مخبر با وزیر نیرو تماس بگیرد و بگوید سریعاً آن دستگاه را از تونل خارج و آب را وارد کنید سپس حساب و کتاب‌ها را مخبر بررسی کند. در پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه میلیاردها میلیارد دلار پول خرج شده و در حال حاضر دیگر این پروژه اجرا نمی‌شود. 34 کیلومتر زیر کوه، هزاران میلیون تن سنگ از دل کوه خارج شده و در آن تونل زده شده، بتن‌ریزی و آماده شده، چرا نگه داشته‌اند؟! آب هم آن طرف موجود است. این طرف هم کانال تمام شده است. زمانی که راه باز شود آب یکدفعه درون تالاب یادگارلو می‌رود و از آنجا به دریاچه ارومیه سرریز می‌شود.

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر