کد خبر: 136243
A

داروی ۸۰۰ هزار تومانی ۲ میلیون تومان شد

همین چند هفته پیش بود که ابراهیم رئیسی از قاب تلویزیون به مردم اطمینان دارو گران نمی‌شود اما شد. البته دارو تنها کالایی نیست که قرار بود گران نشود و در طول ماههای اخیر بسیاری از اجناس و خدمات افزایش قیمت‌های فراوانی داشته‌اند.

داروی ۸۰۰ هزار تومانی ۲ میلیون تومان شد

به گزارش دیده بان ایران؛ همین چند هفته پیش بود که ابراهیم رئیسی از قاب تلویزیون به مردم اطمینان دارو گران نمی‌شود اما شد. البته دارو تنها کالایی نیست که قرار بود گران نشود و در طول ماههای اخیر بسیاری از اجناس و خدمات افزایش قیمت‌های فراوانی داشته‌اند.

در این شرایط گرانی دارو و در کنارش کمیابی و کمبود برخی اقلام دارویی به رنج بیماران اضافه کرده است.

روزنامه شهروند در این باره گزارش داده: دارو بیش از ۵۰ درصد گران شده و بسیاری از داروخانه‌ها نمی‌توانند در نبود پول، داروی مرکز خود را تامین کنند.

مسئول داروخانه‌ای در خیابان امیرآباد تهران: وضع خیلی بد است. دارو نیست و ما بیشتر وقت‌ها پاسخ منفی به مشتریان‌مان می‌دهیم. 

بسیاری از داروها همچون داروهای بیماری پوکی استخوان، برخی داروهای بیماری‌های قلبی و عروقی مانند «قرص پلاویکس» و «قرص زیلت» که برای بیمار ضروری است، نه‌تنها در داروخانه‌های خصوصی بلکه در داروخانه‌های دولتی هم موجود نیست.

داروهای ناباروری بسیار گران شده ، مثلا قرص و آمپولی که پیش از سال ۸۰۰ هزار تومان بود، در این روزها بیش از ۲ میلیون تومان شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر