کد خبر: 136649
A

زاکانی قطار متروی تهران را به قم امانت می‌دهد

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از شهرداری خواست که فرآیند انتقال امانی قطار مترو به شهرهای قم و کرج را تا زمان کسب اجازه از شورا، متوقف کنند.

زاکانی قطار متروی تهران را به قم امانت می‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران گفت: قرار بود ما ۲۲ عضو باشیم یعنی ۲۱ عضو شورای شهر به همراه شهرداری و یک رسالت را دنبال کرده و در راستای هم‌افزایی کار کنیم و اگر ایراد و نقصی وجود داشت همه باید با هم تلاش کنیم که این عیب رفع شود.

وی با بیان این‌که مسلما هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند که بی‌خطا و بی‌نقص است، اظهار کرد: شورای شهر نقش ریل‌گذاری و شناسایی مسیر در راستای تعالی شهر را دارد و معتقدم که ما باید آستانه تحمل خود را بالا برده و نه این‌که با اندک مطلبی شعله‌ور شویم و باید همه به دور هم بنشینیم و حرف بزنیم، چرا که این مدل منطقی حل مشکلات است و نباید به عتاب و خطاب با یکدیگر بحث کنیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان این‌که به یاد دارم که چند سال قبل اتفاق مشابهی افتاد و یکی از مدیران شهرداری وقت به خود اجازه داده بود که برخورد نامتعارفی با عضو شورای شهر داشته باشد، گفت: در آن زمان آقای چمران و آقای پرویز سروری واکنش‌های خوبی در راستای حفظ جایگاه شورا و عضو آن انجام دادند و امیدواریم این رفتار شهرداری آخرین تجربه باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اضافه کرد: مدتی است که مطلع شدم که شهرهای قم و کرج تصمیم دارند قطارهایی را از متروی تهران برای انجام تست گرم و سرم خطوط خود به امانت بگیرند و باید اعلام کنم که این کار برخلاف اختیارات شهرداری است و باید این مساله به تصویب شورای شهر برسد، اما گویا وزارت کشور جلسه‌ای برگزار کرده و درصدد صورت جلسه انتقال یک رام قطار سه واگنه از خط فرودگاه به قم است و همچنین تقاضای مشابهی از سوی کرج مطرح شده است.

وی اضافه کرد: برای تست سرد حتما لازم نیست که این تست توسط یک قطار سالم عملیاتی انجام شود و از شهرداری می‌خواهیم تا زمان کسب اجازه از شورا، این فرآیند را متوقف کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر