کد خبر: 136741
A

اسکان اضطراری ۲۰۰۰ سیل ‌زده امام‌زاده داوود/بازار سنتی امام‌زاده به شدت آسیب دیده

شهردار منطقه ۵: فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود توسط شهرداری منطقه ۵ آماده شده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل های مناسب نصب شده است.

اسکان اضطراری ۲۰۰۰ سیل ‌زده امام‌زاده داوود/بازار سنتی امام‌زاده به شدت آسیب دیده

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ احسان شریفی شهردار منطقه ۵ تهران در این باره گفت: از حدود ساعت ۱:۲۰ بامداد امروز حادثه سیلاب رخ داد و به رغم هشدارهایی که از روز قبل از طریق رسانه ها به اطلاع شهروندان رسانده شده بود، متاسفانه عده‌ای گرفتار حادثه شدند. البته از نخستین ساعات وقوع این حادثه عوامل شهرداری منطقه ۵ در محل حادثه حاضر شده اند.

وی افزود: در حال حاضر نیز با تشکیل ستاد بحران در منطقه کن شهردار تهران به همراه وزیر کشور، استاندار تهران، رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و سایر سازمان های مسئول و امداد رسان به همراه تیم های شهرداری تهران در محل حادثه حضور دارند.

شهردار منطقه ۵ ادامه داد: فضای لازم برای اسکان ساکنان محدوده امامزاده داوود توسط شهرداری منطقه ۵ آماده شده و چادرهایی نیز به همین منظور در محل های مناسب نصب شده است.

وی بیان کرد: سکنه منطقه امام‌زاده داوود در حال تخلیه محل حادثه و اسکان در محل های مذکور هستند.

شریفی یادآور شد: مکان های در نظر گرفته شده امکان اسکان ۲۰۰۰ نفر از اهالی و ساکنان محله های آسیب دیده را دارد.

شهردار منطقه۵ با بیان اینکه از اولین دقایق وقوع این حادثه همکاران خدمات شهری منطقه در محله سیلاب حضور داشتند، تاکید کرد: مشکل اصلی در منطقه امام‌زاده داوود حجم بالای گل و لای حاصل از رانش زمین در این محدوده است که امکان حرکت را از نیروهای امدادی و خدمات رسان گرفته است.
وی با اشاره به حضور ۵۰۰ نیروی خدمات شهری و امداد رسان شهرداری به همراه شهردار تهران، شهرداران مناطق معین، مدیران عامل آتش نشانی و سازمان بوستان ها در محل حادثه گفت: برنامه اصلی، تخلیه گل و لای از محل حادثه است که اتفاقا محل تجمع ساکنان محله امام‌زاده داوود بوده که کار سخت و دشواری است.


شریفی افزود: سرعت کار قابل قبول نیست. به این دلیل که امکان تخلیه گل و لای با ماشین های تخصصی در این منطقه وجود ندارد و این کار به صورت دستی درحال انجام است. به دلیل عرض کم خیابان های محله امام‌زاده داوود امکان تردد خودروهای تخصصی و بزرگ در این محدوده وجود ندارد.


وی ادامه داد: درحال حاضر هلال احمر، اورژانس و پلیس حضور موثر دارند تا منطقه را به دلیل احتمال وقوع بارندگی و سیلاب در عصر امروز و فردا تخلیه کنند.


شهردار منطقه ۵ بیان کرد: خوشبختانه بارندگی دیشب باعث تخریب خانه ها درحد وسیع نشده است. اما بازار سنتی امامزاده داوود به شدت آسیب دیده و محورهایی که در مسیر جریان سیلاب و رانش زمین قرار داشتند آسیب زیادی دیده اند.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی یادآور شد: روز گذشته هشدارهایی در قالب بنرهای محیطی در مسیرهای منتهی به امام‌زاده داوود و در سطح خود منطقه توسط شهرداری منطقه ۵ نصب شده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر