کد خبر: 136743
A

رییس سازمان مدیریت بحران: صحن‌های شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود مملو از گل‌ولای به عمق یک و نیم متر است / مجبور شدیم دیوار جنوبی امام‌زاده را برای تخلیه گل‌ولای تخریب کنیم

محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: صحن شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود(ع) پس از سیل امروز مملو از گل‌ولای به عمق یک و نیم متر است و لودرها در حال تخلیه گل‌ولای هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران: صحن‌های شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود مملو از گل‌ولای به عمق یک و نیم متر است / مجبور شدیم دیوار جنوبی امام‌زاده را برای تخلیه گل‌ولای تخریب کنیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ محمد حسن نامی رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: صحن شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود(ع) پس از سیل امروز مملو از گل‌ولای به عمق یک و نیم متر است و لودرها در حال تخلیه گل‌ولای هستند.

محمد حسن نامی درباره سیل شب گذشته امام زاده داوود(ع) اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران کشور پس از اذان صبح اولین جلسه خود را با حضور وزیر کشور، شهردار تهران، استاندار و رییس جمعیت هلال احمر برگزار کرد. مشکلاتی که هم‌اکنون در محل حادثه وجود دارد، این است که حوض‌های آبگیر بالای امام‌زاده وسعت زیادی داشتند و هنگامی که آب به امام‌زاده رسیده مسیر عبور آن باریک شده است. همچنین ساخت‌وساز زیادی چسبیده به دیوار انجام شده و باعث شده تا مسیر عبور لودرها و بابکت‌ها بسیار سخت شود.

وی افزود: عمق گل ولای در صحن شمالی و جنوبی به یک‌ونیم متر می‌رسد. لودرها، بابکت‌ها و بیل مکانیکی در حال تخلیه رسوباتی هستند که به صورت مایع با فشردگی زیاد وجود دارند. باید صحن شمالی کاملا تخلیه شود تا دستگاه‌های مکش برای تخلیه رسوبات به اطراف مقبره و خود مقبره منتقل شوند.

نامی اضافه کرد: مشکل فعلی ما باریکی دره در امامزاده داوود است که باعث افزایش خطر شده است. در حال حاضر صحن شمالی و جنوبی و مقبره مملو از گل‌ولای است.

وی با اشاره به تلفات این سیل گفت: تا این لحظه ۳ کشته داشتیم و مصدومین در ساعات اولیه تخلیه شدند و حال عمومی خوبی دارند.

نامی درباره خسارات حاصل از این سیل افزود: خسارات موجود مانند سیل‌های گذشته سنگین نبوده اما خود امام‌زاده خسارت زیادی دیده است. ما مجبور شدیم دیوار جنوبی امام‌زاده را برای تخلیه گل‌ولای تخریب کنیم. همچنین چند در برداشته شد تا بابکت‌ به صحن شمالی منتقل شود.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر