کد خبر: 136858
A

مانسون اهواز را درنوردید / مرگ دو خوزستانی بر اثر صاعقه / آماده‌باش یگان‌های اورژانس

فعالیت سامانه مانسون که از روز جمعه در استان خوزستان آغاز شده بود، امشب با تندباد‌های شدید و بارش در نقاط مختلف استان تشدید شد. گرد و خاک و باد شدید و ناگهانی که از حدود ساعت ۲۰:۳۰ آغاز شد، فعالیت و رفت و آمد را در شهر اهواز با اختلال و مشکل مواجه کرده و بسیاری از شهروندان را در خیابان‌ها سرگردان کرده است.

مانسون اهواز را درنوردید / مرگ دو خوزستانی بر اثر صاعقه / آماده‌باش یگان‌های اورژانس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ فعالیت سامانه مانسون که از روز جمعه در استان خوزستان آغاز شده بود، امشب با تندبادهای شدید و بارش در نقاط مختلف استان تشدید شد.

گرد و خاک و باد شدید و ناگهانی که از حدود ساعت ۲۰:۳۰ آغاز شد، فعالیت و رفت و آمد را در شهر اهواز با اختلال و مشکل مواجه کرده و بسیاری از شهروندان را در خیابان‌ها سرگردان کرده است.

این شرایط همراه با بارندگی در دیگر شهرهای خوزستان نیز گزارش شده است.

بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی خوزستان، بارندگی تا غیزانیه رسیده و شادگان نیز شاهد باد و گرد و خاک شدید است. وزش باد در ماهشهر نیز ۲۰متر بر ثانیه گزارش شده است.

اورژانس خوزستان نیز تاکنون دو فوتی بر اثر حوادث ناشی از فعالیت این سامانه در بعد از ظهر امروز در استان گزارش کرده است. در دو حادثه جداگانه در هفتکل و باغملک دو تن جان باخته‌اند.

ثبت بارندگی ۸۵ میلیمتری درخوزستان / گرد و خاک، آغاز فعالیت مانسون در اهواز

مدیرکل هواشناسی خوزستان از حرکت سامانه مانسون به سمت غرب استان در ساعات آینده خبر داد.

محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: از بعد از ظهر امروز پدیده همرفتی در مناطق شرقی، جنوب شرقی و شمال شرقی خوزستان رخ داد که این مساله موجب فعالیت‌های پدیده همرفتی شدید منجر به بارش شدید در مناطق شرقی شد.

وی افزود: در مدت یک ساعت در قلعه تل ۸۵ میلیمتر و در صیدون باغملک ۵۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم. احتمالا در مناطق دیگر بیش از این نیز بارندگی رخ داده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در این نقاط بارش‌های رگباری شدید داشتیم که به سمت مرکز استان در حال حرکت است. این گرد و خاک شدید ابتدای فعالیت سامانه است و احتمالا بعد از این گرد و خاک، در اهواز هم بارندگی رخ دهد.

سبزه‌زاری با بیان اینکه سامانه‌های رگباری گذرا هستند و حداکثر یک تا یک و نیم ساعت فعالیت دارند، گفت: سپس سامانه به سمت غرب خوزستان می‌رود. فردا نیز سامانه فعال خواهد بود اما نه به شدت امروز.

مرگ دو خوزستانی بر اثر صاعقه / آماده‌باش یگان‌های اورژانس

سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مرگ دو نفر در پی اصابت صاعقه در استان خوزستان خبر داد.

عارف شرهانی اصل  با اشاره به اعلام آماده باش به یگان ‌های عملیاتی اورژانس خوزستان اظهار کرد: بر اثر اصابت صاعقه که ساعت ۱۹:۳۵ امروز (۸ مردادماه) در روستای طوف شیرین هفتکل رخ داد، یک مرد که مجهول الهویه است، جان باخت.

وی افزود: همچنین در حادثه دیگر اصابت صاعقه که ساعت ۱۹:۴۴ امروز ذر روستای سرحانی باغملک رخ داد، یک مرد ۵۰ ساله جان باخت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر