کد خبر: 137180
A
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

۲۴ استان کشور در سیل اخیر آسیب دیده‌اند/ مدیریت خوب مانع از خسارات زیاد در کشور شد

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور می‌گوید: مدیریت خوب باعث شده در سیل اخیر خسارت زیادی وارد نشود. برای ما جان یک انسان هم مهم است.

۲۴ استان کشور در سیل اخیر آسیب دیده‌اند/ مدیریت خوب مانع از خسارات زیاد در کشور شد

به گزارش سایت دیده‌‌بان ایران؛ محمدحسن نامی روز شنبه ۱۵ مرداد در بدو ورود به استان مرکزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۲۶ استان،۱۴۳۳ روستا، ۱۳۳ شهر و ۲۵۸ بخش در سطح کشور درگیر سیلاب شدند که ۲۴ استان خسارت دیدند ولی میزان خسارت هنوز مشخص نشده چراکه بایستی کارشناسان جهادکشاورزی برآورد خسارات باغات، زمین های کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی، کندوها، احشام و... را انجام دهند و احتمالا این کار دو هفته زمان ببرد.

وی افزود: همچنین کارشناسان بنیادمسکن انقلاب اسلامی نیز باید خسارت مسکن و راه و شهرسازی خسارت راه ها و پل ها بخصوص پل های روستایی و سایر بخش ها نیز توسط مسئولین مربوطه برآورد شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر مدیریت خوب در اکثر استان ها و همچنین استان مرکزی تصریح کرد: آنچه مهم است، مدیریت خوبی بود که در بیشتر استان‌ها انجام شد، در استان مرکزی اطلاع رسانی و مدیریت خوبی صورت گرفت و مردم مطلع بودند، در برخی استان‌ها نیز هدایت اجباری وجود داشت که آنها را از مسیر سیل خارج کند ولی برخی افراد حاضر نبودند منازل و خودروهای خود را ترک کنند بویژه در مناطقی که عشایر وجود داشتند و در کف دره‌ها حضور داشتند، که البته به سمت بالا هدایت شدند.

isna1-1401051511265

نامی خاطرنشان کرد: مدیریت خوب باعث شد که خسارت زیادی وارد نشود، برای ما جان یک انسان هم مهم است.

وی افزود: در این سیل تاکنون ۷۸ نفر جان خود را از دست داده اند که البته آمارهایی نیز داده می‌شود که به نوعی درست نیست و خیلی‌ها تلاش می کنند افرادی که در جاهای دیگر برای آنها مشکل پیش آمده را در این آمار بگنجانند که به همین دلیل خیلی در ارائه آمار دقت می شود.

وی بیان کرد: آمار کشته ها زمانی با دقت اعلام می شود که پزشکی قانونی تایید کند که فرد در سیل یا تخریب سیل فوت شده، چراکه دقت در آمار اهمیت بالایی دارد.

نامی ادامه داد: یک هفته پیش در غرب اروپا سیلی ایجاد شد که طبق آمار اعلام شده ۱۸۴ نفر فوتی و بیش از ۱۵۰۰ نفر مفقود شده اند و BBC تنها یکبار این آمار را اعلام کرد، اما خبر متروپل حدود ۳۰۰ بار مرور شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  تصریح کرد: خوشبختانه صدا و سیما و خبرگزاری ها با دقت و درایت اخبار را منتقل کردند. آنچه مهم است اینست که اخبار تهدیدها و خطرات به موقع به مردم منتقل شود. در بسیاری از مواقع خواسته های مردم نیز به مسئولین منتقل شده است.

نامی با بیان اینکه هدف از حضور در استان مرکزی این است که از خسارت ها مطلع شویم، گفت: برای ساکنان خانه هایی که تخریب شده، اسکان موقت در نظر گرفته می شود و تا زمانی که مسکن مناسب و با مقاومت بالا برای مردم ساخته شود، هزینه کرایه مسکن آنها پرداخت خواهد شد و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر