کد خبر: 137236
A

سازمان فضایی: ماهواره «خیام» که از قزاقستان پرتاب خواهد شد، متعلق به ایران است/ هیچ کشور ثالثی امکان دسترسی به اطلاعات آن را ندارد / استفاده از تصاویر این ماهواره برای مقاصد نظامی سایر کشورها صحت ندارد

روابط عمومی سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره خیام، ماهواره سنجش از دور و متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. تمامی فرامین مربوط به کنترل و بهره‌برداری از آن از روز اول و بلافاصله پس از پرتاب توسط کارشناسان ایرانی مستقر در پایگاه‌های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات در خاک ایران انجام و صادر خواهد شد.

سازمان فضایی: ماهواره «خیام» که از قزاقستان پرتاب خواهد شد، متعلق به ایران است/ هیچ کشور ثالثی امکان دسترسی به اطلاعات آن را ندارد / استفاده از تصاویر این ماهواره برای مقاصد نظامی سایر کشورها صحت ندارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روابط عمومی سازمان فضایی ایران گفت: ماهواره خیام، ماهواره سنجش از دور و متعلق به جمهوری اسلامی ایران است. تمامی فرامین مربوط به کنترل و بهره‌برداری از آن از روز اول و بلافاصله پس از پرتاب توسط کارشناسان ایرانی مستقر در پایگاه‌های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات در خاک ایران انجام و صادر خواهد شد.

روابط عمومی سازمان فضایی ایران افزود: مرکز کنترل عملیات ماهواره، ارسال فرامین و ایستگاه‌های اخذ داده‌های ماهواره‌ای ماهواره خیام تنها در خاک جمهوری اسلامی ایران و تحت مدیریت سازمان فضایی ایران است و مهندسان و محققان ایرانی در آن مستقر هستند. ارسال فرامین و دریافت اطلاعات از این ماهواره تماما طبق الگوریتم رمزنگاری شده‌ای که قبلا توسط محققان سازمان فضایی در آن تعبیه شده است انجام شده و در این فرآیند هیچ کشور ثالثی امکان دسترسی به اطلاعات آن را نداشته و برخی شایعات منتشره در خصوص استفاده از تصاویر این ماهواره برای مقاصد نظامی سایر کشورها صحت ندارد.

روابط عمومی سازمان فضایی ایران تاکید کرد: با توجه به فعالیت‌ها و اهداف صرفا صلح آمیز و غیرنظامی سازمان فضایی ایران، تصاویر ماهواره خیام برای ارتقای توانایی مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در حوزه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، منابع آبی، معادن و پایش مرزها و مدیریت حوادث غیرمترقبه استفاده می‌شود و نیروهای دفاعی کشور برای رفع نیازهای خود مسیرهای اختصاصی و منحصر به فرد خود را به لحاظ فنی و راهبردی پیگیری می‌کنند. همانطور که مسیر توسعه ماهواره‌های بومی در کشور یک مسیر غیر قابل حذف و غیر قابل انکار است، همکاری‌های بین المللی نیز نه تنها صنعت فضایی ایران را وارداتی نخواهد کرد بلکه به زودی و با لطف الهی و عزم جدی محققین ایرانی، این صنعت در کشور تبدیل به یک صنعت صادر کننده خواهد شد.
روابط عمومی سازمان فضایی ایران همچنین یادآور شد: سایر ویژگی‌ها و موضوعات مربوط به ماهواره خیام توسط سازمان فضایی جمهوری اسلامی ایران متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر