کد خبر: 137449
A

چشمه کوهرنگ دوباره از مدار تامین آب شرب خارج شد/ قطعی آب در شهرکرد ادامه دارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چشمه کوهرنگ دوباره از مدار تامین آب شرب شهرکرد خارج شد، گفت: اکنون در مجموع ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در شبکه آب شهرکرد وجود دارد.

چشمه کوهرنگ دوباره از مدار تامین آب شرب خارج شد/ قطعی آب در شهرکرد ادامه دارد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه چشمه کوهرنگ دوباره از مدار تامین آب شرب شهرکرد خارج شد، گفت: اکنون در مجموع ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در شبکه آب شهرکرد وجود دارد.

خسرو کیانی در خصوص آخرین وضعیت قطعی آب شهرکرد، اظهار داشت: چشمه کوهرنگ دوباره از مدار تامین آب شرب شهرکرد خارج شد.

وی با بیان اینکه سرچشمه تامین آب مشکل خاصی ندارد، بیان کرد: مسیر و لوله آب منتقل‌کننده به تصفیه‌خانه دارای کدورت بسیار بالا با گل و لای است، 90 کیلومتر لوله انتقال آب دارای آب گل‌آلود است که امکان تصفیه آن نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه آب داخل لوله اکنون در حال تخلیه است، ادامه داد: میزان کدورت آب چشمه کوهرنگ که 4 هزار بود، اکنون به 250 رسیده است.

کیانی با اشاره به اینکه پس از خارج شدن آب دارای گل از لوله و شست‌ و شوی لوله، آب مناسب وارد لوله و در نهایت وارد تصفیه‌خانه خلک می‌شود، افزود: تا دو ساعت دیگر آب چشمه مجددا وارد مدار می‌شود.


وی در پایان با اشاره به اینکه اکنون در مجموع 400 لیتر بر ثانیه آب شرب در شبکه وجود دارد، خاطرنشان کرد: با ورود آب چشمه کوهرنگ به مدار، کل مشکل قطعی آب شهرکرد برطرف می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر