کد خبر: 137614
A
رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی مطرح کرد؛

گسترش «مدارس غیردولتی» وابسته به ارگانها در برنامه کاری دولت سیزدهم

رییس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: با توجه به اسناد بالادستی و برنامه ی دولت مردمی سیزدهم و برنامه های وزیرآموزش و پرورش، ساماندهی مدارس غیردولتی را در برنامه کاری داریم تا بتوانیم بسیاری از نقدهای که برمدارس غیردولتی انجام می پذیرد، مرتفع کنیم.

گسترش «مدارس غیردولتی» وابسته به ارگانها در برنامه کاری دولت سیزدهم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از نیروی انسانی در مجموعه مدارس و مراکز غیردولتی تربیت، رشد تعالی و تحویل آن ها به اجتماع شکل می پذیرد، افزود: هم اکنون نگاه های مختلفی به این حوزه وجود دارد و برخی از متخصصین و دغدغه مندان حوزه تعلیم و تربیت وجود مدارس غیردولتی را کمکی شایان برای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت دانسته و عین عدالت آموزشی تعبیر می کنند و در مقابل عده ای بر این باورند که ایجاد مدارس غیردولتی باعث ایجاد شکاف طبقاتی و دسترسی طبقه مرفه به آموزش های بهتر می شود و انتقاداتی به این حوزه وارد می کنند.

محمودزاده گفت: با توجه به اسناد بالادستی و برنامه دولت مردمی سیزدهم و برنامه های وزیر آموزش و پرورش ساماندهی مدارس غیردولتی را در برنامه کاری داریم تا بتوانیم بسیاری از نقدهای که برمدارس غیردولتی انجام می پذیرد، مرتفع کنیم. هرچند برخی از مدارس غیردولتی بسیار پیشرو و همگام با نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور هستند و برنامه های آموزشی و پرورشی آنها هماهنگ با برنامه های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

محمودزاده با بیان اینکه مجوزهایی که در سال‌های گذشته مشکل دار بوده‌اند، یا افراد صلاحیت حرفه‌ای مدرسه داری را ندارند، بازنگری می شود اظهارکرد: در کنار اعطای مجوزهای با کیفیت حقیقی، سیاست و برنامه بعدی ما گسترش مدارس غیردولتی حقوقی وابسته به ارگان ها و مؤسسات آموزشی دولتی، فرهنگی، مذهبی، دانشگاهی و... است و ما همواره اقرار داریم که پیگیری و انجام مأموریت تعلیم و تربیت آینده سازان این مرز و بوم، به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی آید و این امر خطیر نیازمند مشارکت همه ذی نفعان است. توفیقات خوبی هم در این راستا حاصل شده است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر