کد خبر: 137665
A
افشاگری درباره قتل یک وکیل دادگستری؛

کوهپایه‌زاده: قتل«محمودرضا جعفر آقایی» به پرونده «میلاد حاتمی» ارتباطی ندارد

وکیل دادگستری در واکنش به اینکه گفته شده تلاشی برای تعمیم اتهامات میلاد حاتمی به محمدرضا زاهدی، موکل مرحوم جعفر آقایی (وکیل به قتل رسیده)، صورت گرفته است، اظهار کرد: اتهامات این دو پرونده به یکدیگر مربوط نیست.

کوهپایه‌زاده: قتل«محمودرضا جعفر آقایی» به پرونده «میلاد حاتمی» ارتباطی ندارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رسول کوهپایه‌زاده، وکیل پرونده میلاد حاتمی، درباره قتل یک «وکیل» در ماه جاری، گفت: جنایت هولناک و قتل فجیع همکار مرحوم محمودرضا جعفر آقایی که در بامداد روز عاشورا در مقابل دیدگان همسر و فرزند پنج ساله‌اش به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسید، نه‌ تنها جامعه وکالت کشور بلکه همه حق‌ طلبان و عدالت‌ خواهان و افکار عمومی جامعه را به‌ شدت در بهت، حیرت، حزن و اندوه فرو برد.

او افزود: مرحوم جعفر آقایی دوران کارآموزی وکالت خود را، تحت سرپرستی بنده انجام داد. اولین روز که جهت پذیرش و امضا فرم وکیل سرپرست به دفتر بنده آمد، او را جوانی با ادب، باهوش، هدفمند و سرشار از امید و انگیزه دیدم و البته دوران کارآموزی خود را هم با سخت کوشی و مسئولیت‌پذیری به پایان رساند و اخیراً به افتخار وکالت پایه یک دادگستری، نائل آمده بود.

کوهپایه‌ زاده در توضیح پرونده وکیل به قتل رسیده تصریح کرد: با توجه به اینکه پرونده در مرحله تحقیقات به سر می‌برد و نظر به محدودیت‌های قانونی امکان بیان برخی از مطالب وجود ندارد که البته این موضوعات با شرح و تفصیل کامل جهت کمک به کشف حقیقت و شناسایی قاتلین به مراجع ذیصلاح اعلام شد، عجالتاً و اجمالاً باید عرض کنم که علت اصلی و انگیزه آمرین و مسببین قتل، اطلاع و آگاهی همکار مقتول‌مان از حقایق بسیار مهم و حیاتی بود که نشان می‌داد، قاتلین او نسبت به سر به‌ نیست کردن شخص دیگری جهت جلوگیری از آشکار شدن ابعاد گسترده فعالیت‌های مجرمانه خود اقدام کرده بودند.

این حقوقدان ادامه داد: لذا بلافاصله بعد از اطلاع قاتلین از این تهدید و قصد وکیل مرحوم جهت انجام اقدامات لازم قانونی در این خصوص، او را به قتل رساندند. مرحوم جعفر آقایی بعد از اصابت گلوله در راه انتقال به بیمارستان، هویت و مشخصات قاتل را بیان می‌کند و خانواده و دوستان نزدیک هم از این مهم مطلع می‌شوند.

کوهپایه‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به شواهد امر و حسب اعلام قبلی مرحوم، آمر اصلی قتل، صراحتاً و به کرّات از زندان اوین او را تهدید می‌کرده است لذا به نظر می‌رسد جهت کشف حقیقت، دامنه تحقیقات نباید صرفاً به محل وقوع قتل محدود شود.

این وکیل دادگستری در واکنش به اینکه گفته شده تلاشی برای تعمیم اتهامات میلاد حاتمی به محمدرضا زاهدی، موکل مرحوم جعفر آقایی، صورت گرفته است، اظهار کرد: خیر اتهامات این دو پرونده به یکدیگر مربوط نیست.

او در پایان یادآور شد: بدین‌وسیله ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان قضایی و انتظامی پرونده مفتوحه در شاهرود از محضر دادستان معظم کل کشور درخواست می‌کنم با توجه به فوریت و ضرورت و اهمیت موضوع، با صدور دستورات لازم به‌ ویژه تأکید بر ورود اداره کل اطلاعات استان مربوطه به عنوان ضابط در پرونده و استفاده از تمام امکانات قانونی، اطلاعاتی و امنیتی جهت شناسایی و جلوگیری از اختفا و یا خروج از کشور عاملین قتل و همچنین عندالّزوم و در صورت صلاحدید، تمهید شرایط لازم جهت احاله پرونده به دادسرای ویژه جنایی تهران، اجازه نفرمایند که خون به‌ ناحق ریخته شده وکیل مظلوم در سحرگاه عاشورا پایمال شود و آمرین و مسببین اصلی این جنایت که هویت‌شان هم چندان مخفی نیست، از عقوبت این قتل نفرت‌انگیز و اجرای عدالت در امان بمانند و جسورتر از قبل باز هم به قتل و حذف فیزیکی اشخاص ادامه دهند.

منبع: منیبان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر