کد خبر: 137727
A

انتقاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف به صندلی‌های خالی دانشگاه آزاد: باید به دانشگاه‌های اصلی‌بیشتر رسیدگی کرد

رسول جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در اعتراض به ظرفیت پایین دانشگاه‌های اصلی گفت: سفره آموزش عالی کشور خیلی گسترده شده و بودجه دولتی توان غذا دادن به این همه مهمان سر این سفره را ندارد.

انتقاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف به صندلی‌های خالی دانشگاه آزاد: باید به دانشگاه‌های اصلی‌بیشتر رسیدگی کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران، رسول جلیلی عصر سه شنبه در نشست خبری درباره بودجه دانشگاه شریف و کمبود اعتبار برای کارهای عمرانی و پژوهشی دانشگاه گفت: مانند خیلی از دانشگاه‌ها و حتی کمتر از بعضی از دانشگاهها بودجه تخصیص داده شده است. باید بگویم اعتبار عمرانی دانشگاه درخور نیازهای ما نیست البته شرایط دولت و سازمان برنامه و بودجه را درک می کنیم.

رییس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: سفره آموزش عالی خیلی گسترده شده و بودجه دولتی توان غذا دادن به این همه مهمان سر این سفره را ندارد زیرا نمودار جمعیتی کشور تغییر کرده که این واقعیتی است.

وی گفت: تعداد صندلی های خالی دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دولتی سطح ۲ و ۳ و به ویژه سطح ۳ خیلی خالی است. حتی در بعضی از دانشگاهها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد صندلی ها خالی است. برخی دانشگاههای شهرهای بزرگ در بعضی از رشته ها سال قبل هیچ دانشجویی نپذیرفته است اما استاد و کارمند جذب کردند و امکانات دارند، بنابراین باید آمایش جدیدی برای آموزش عالی کشور اتفاق بیفتد و سفره آموزش عالی کوچک شود تا این سفره کوچک نشود، نمی توان به دانشگاه های اصلی تر رسیدگی بیشتر کرد.

جلیلی درباره راهکارهای جلوگیری از مهاجرت نخبگان گفت: باید حداقل حقوق، مسکن، محیط آموزش و پژوهش خوب را برای آنها آماده کنیم باید آزمایشگاه های مدرن داشته باشیم که پاسخگوی نیاز آنها باشد. بنابراین دانشگاه شریف بدنبال تجهیز آزمایشگاه های خوب است که امیدواریم بتوانیم وامی را از بانک توسعه اسلامی بگیریم.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر