کد خبر: 137855
A

سهمیه بندی آب همدان اعلام شد/ قطعی آب شهری در آستانه روز همدان

مدیر‌عامل آب منطقه‌ای استان همدان در آستانه یکم شهریور، روز همدان با اشاره به اینکه ذخیره آبی سد اکباتان وضعیت خوبی ندارد، گفت: مجبور به سهمیه‌بندی و قطع آب در ساعاتی از روز هستیم.

سهمیه بندی آب همدان اعلام شد/ قطعی آب شهری در آستانه روز همدان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد ضروری مدیر‌عامل آب منطقه‌ای استان همدان اظهار داشت: آب گیری از سد تالوار با سرعت بالایی در حال تکمیل شدن است و پیش‌بینی می‌شود بر اساس مدت زمان تعیین شده از سوی رئیس جمهور آب گیری به طور کامل انجام شود.

وی افزود: در مرحله نخست از طریق این سد برای تست کار 200 لیتر در ثانیه آب برای همدان تامین می شود و در مرحله دوم 600 لیتر در ثانیه، همچنین در پایان پروژه یعنی بهره برداری صد درصدی از آن هزا رو 200 لیتر بر ثانیه آب برای استان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به قطعی‌های رخ داده ضمن تشکر از همراهی مردم همدان، عنوان کرد: ذخیره آبی سد اکباتان وضعیت خوبی ندارد و به دلیل مصرف بالا و گرمای هوای همدان ذخیره آبی آن از دست رفته است به همین علت از تمام ظرفیت سد اکباتان نمی‌توانیم استفاده کنیم و مجبور به سهمیه‌بندی و قطع آب در ساعاتی از روز هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این نقل قول که گفته می شود باتوجه به شرایط بحرانی آب در حال حاضر از تصفیه فاضلاب برای تامین آب شرب همدان استفاده می‌شود، صحت دارد یا خیر نیز بیان کرد: این موضوع به هیچ عنوان سندیت ندارد و وزارت نیرو همواره در تلاش بوده تا بهترین و مرغوب ترین آب را وارد مدار شرب و مصرف خانگی کند.

منبع:  تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر