کد خبر: 137938
A

ابراز امیدواری دختر سایه درباره انتقال هوشنگ ابتهاج به ایران: بی حرمتی به ساحت او در هر آیین و مرامی ناپسند است

یلدا ابتهاج در واکنش به مشکلات تدفین هوشنگ ابتهاج در پست اینستاگرامی خود گفت: امید داریم بتوانیم او را در آخرین سفرش به زادگاهش همراهی کنیم.

ابراز امیدواری دختر سایه درباره انتقال هوشنگ ابتهاج به ایران: بی حرمتی به ساحت او در هر آیین و مرامی ناپسند است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یلدا ابتهاج دختر در آستانه تدفین پدرش، هوشنگ ابتهاج در پستی در صفحه اینستاگرامی خود نوشت: 

تا به امروز، تحسین و اشاعه زیبایی و نیکی، هم تلاش من بوده، هم انگیزه‌ام. همان‌طور که «زیبایی» را نمی‌شود به بند کشید که «پری‌رو تاب مستوری ندارد»، زشتی هم سرانجام برملا می‌شود. به روح ما پنجه می‌کشد، می‌آزارد و ناامید می‌کند. پس بگذار آینه زیبایی‌ها باشیم نه زشتی‌ها.

به یاد جمله عمیق احسان یارشاطر می‌افتم: «امیدوارم که نیکی همیشه به چشم تو زیبا بیاید». نیکی را زیبا دیدن، آدمیزادگی است.

و این روزها که ما و شما مردم ایران و جهان زبان پارسی، در غم از دست دادن پدر، شاعر بزرگ ایران که یک قرن در ستایش زیبایی، عدالت و درستی سرود، در سوگ نشسته‌ایم، متأسفانه شاهد خامی‌هایی بودیم که بازگشت پیکر او را به وطن تا به امروز به تأخیر انداخته. بی‌حرمتی به ساحت او و پیکر او که در هر آئین و مرامی ناپسند است، بخشودنی نیست، از جانب هر کسی، حتی نزدیکان او، بی‌حرمتی به مردم ایران است. با اقداماتی که اینجا در آلمان من و برادرانم (کیوان و کاوه) انجام داده‌ایم امید داریم تا در روزهای آینده بتوانیم او را در آخرین سفرش در بازگشت به زادگاهش بین مردمی که دوستشان داشت و برای آنان سرود، همراهی کنیم.

با قسمتی از سروده‌ای از او که سال ۱۳۹۹ در کلن سروده به این انتظار می‌نشینیم:

گفتم این کیست که پیوسته مرا می‌خواند

خنده زد از بنِ جانم که منم، ایرانم

گفتم ای جان و جهان، چشم و چراغِ دل من

من همان عاشقِ دیرینه‌ی جان‌افشانم

به هوایِ تو جهان گردِ سرم می‌گردد

ورنه دور از تو همین سایه‌ی سرگردانم»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر