کد خبر: 138302
A

پیگیری کننده پروژه های انتقال آب کارون، متولی صدور مجوز سازمان محیط زیست شد

به دنبال انتخاب ایرج حشمتی مدیر کل محیط زیست استان اصفهان به عنوان معاون انسانی سازمان محیط زیست کشور موجی از اعتراض در بین مردم ، فعالان محیط زیست و نمایندگان درگیر انتقال آب شکل گرفته است. انتخاب حشمتی که از او به عنوان یکی از پیگیری کنندگان پروژه های انتقال آب کارون به اصفهان یاد می شود این پالس را به جامعه ارسال کرده است که گویا قرار است روند صدور مجوزهای پروژه های انتقال آب و سد سازی ها در کشور تسهیل شود.

پیگیری کننده پروژه های انتقال آب کارون، متولی صدور مجوز سازمان محیط زیست شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به دنبال انتخاب ایرج حشمتی مدیر کل محیط زیست استان اصفهان به عنوان معاون انسانی سازمان محیط زیست کشور موجی از اعتراض در بین مردم ، فعالان محیط زیست و نمایندگان درگیر انتقال آب شکل گرفته است. انتخاب حشمتی  که از او به عنوان یکی از پیگیری کنندگان پروژه های انتقال آب کارون به اصفهان یاد می شود این پالس را به جامعه ارسال کرده است که گویا قرار است روند صدور مجوزهای پروژه های انتقال آب و سد سازی ها در کشور تسهیل شود.

بر همین اساس نامه جلیل مختار نماینده آبادان در خصوص بررسی و اعلام دلایل ترک فعل مدیر کل وقت اداره کل محیط زیست که اکنون در کسوت معاون سازمان قرار گرفته است معنا پیدا می کند.  بر اساس برخی اخبار نمایندگان خوزستان و چهارمحال و بختیاری به صورت جداگانه نسبت به عملکرد حشمتی در پست قبلی انتقاد کرده اند و اینک مختار به صورت رسمی این موضوع را دنبال کرده است. پیش از این عضو سابق کمسیون امنیت ملی مجلس عملکرد حشمتی را به چالش کشیده بود و خواهان برخورد قانونی با ترک فعل های ایشان شده بود دیدبان ایران متن کامل نامه مختار را به صورت کامل منتشر می کند: 

جناب آقای سلاجقه

معاون محترم ریاست محترم جمهور و ریاست سازمان حفاظت محیط زیست

موضوع : بررسی ترک فعل اداره کل محیط زیست استان اصفهان در مورد تجهیز کارگاه تونل بهشت آباد واقع در چرمهین و باغ بهادران

با سلام و تحیت

احتراما پیرو جلسه 2 / 6 / 1401 در محل کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی وضعیت محیط زیستی پروژه بهشت آباد به اطلاع می رساند با توجه به آنکه پروژه بهشت آباد در مقطع تجهیز کارگاه چرمهین در فروردین ماه 1399 فاقد هرگونه مجوز محیط زیستی بوده است بررسی مستندات نشان می دهد مدیر کل وقت استان اصفهان برخلاف قانون در برخورد با از فک پلمپ ورودی تونل انتقال آب بهشت آباد و تجهیز کارگاه این پروژه منفعلانه عمل می نماید. از آنجا که مطابق ماده دو آیین نامه اثرات محیط زیستی طرح ها و پروژه های عمرانی مجری اجرای این آئین نامه مدیر کل وقت استان اصفهان می بود خواهشمند است دلایل ترک فعل انجام شده را اعلام فرمائید.

با تشکر 

جلیل مختار

2

1

3

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر