کد خبر: 138416
A

میزان قصور «عبدالباقی» در فاجعه متروپل مشخص شد

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه آخرین نظر عدلیه درباره مقصران وقوع حادثه متروپل را اعلام کرد.

میزان قصور «عبدالباقی» در فاجعه متروپل مشخص شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مسعود ستایشی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد خدمت بی منت با مردم بودند و هدف دشمن از میان برداشتن آن‌ها در واقع از میان برداشتن حقوق بشر و خدمت به مردم بود. دشمنان با پشت گرمی به کشورهای غربی و آمریکا نگاه تروریستی‌شان همچنان پا برجا است. امروز آهنگ خدمت با مردم بار دیگر در کشور طنین انداز شده است. 

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: مردم انتظارات به حقی دارند و دولت با صبر و حوصله در پی عملیاتی کردن آن‌ها است.

وی درباره آخرین وضعیت حادثه متروپل گفت: از روز وقوع تا امروز حدود سه ماه و هشت روز می‌گذرد، از همین رو پیرو تاکیدات رئیس قوه قضائیه که پرونده با دقت و سرعت بررسی شود، امروز می‌گویم در این پرونده با بررسی و تحقق صورت گرفته بیست و یک نفر تفهیم اتفهام شدند و اتهام آقایان قتل غیرعمدی چهل و هفت نفر و مصدومیت شبه عمد سیزده نفر بوده است که میزان تقصیر افراد مشخص شده است و مطابق دادرسی کیفری پرونده تشکیل شده است.

ستایشی با بیان این که به میزان تقصیر هرکدام از متهمین رأی صادر شده است که متهم به پرداخت دیه زن مسلمان به اولیای دم، پرداخت دیه کامل مرد مسلمان به اولیای دم به سی و شش نفر مرد، سه سال حبس تغزیری درجه پنج  با احتساب ایام بازداشت، انتشار رأی محکومیت از رسانه ملی، دو سال انفصال از خدمت، منع اشتغال در حرفه مهندسی ساختمان، لغو پروانه اشتغال و محرومیت از حضور در سازمان نظام مهندسی شده‌اند. 

وی درباره میزان تقصیر عبدالحسین عبدالباقی گفت: آقای عبدالباقی به میزان هفتاد و پنج درصد مقصر شناخته شدند که باتوجه به فوت ایشان قرار موقوفی تعقیب صادر شد و دیه اولیای دم از محل اموال ایشان که بر اساس تمهیدات دادستانی توقیف شده است، تعدیه خواهد شد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر