کد خبر: 138542
A

گرمای بی‌سابقه در شمال‌غرب ایران/ اردبیلی‌ها منتظر دمای ۴۱ درجه باشند!

اداره کل هواشناسی استان اردبیل ضمن صدور هشدار برای روزهای آینده، توجه به نکات ایمنی بویژه تنظیم دمای محیط‌های حساس برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی و پرهیز از برپایی آتش در مراتع و اجتناب از حضور در فضای باز به مدت طولانی را به مردم توصیه کرده است.

گرمای بی‌سابقه در شمال‌غرب ایران/ اردبیلی‌ها منتظر دمای ۴۱ درجه باشند!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بر اساس نقشه‌های هواشناسی و پیرو هشدار صادره (شماره ۲۷ - سطح زرد) طی چهار روز آینده ضمن تداوم پایداری شرایط جوی، پدیده غالب در استان اردبیل افزایش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

طی این مدت آسمان استان غالباً صاف بوده اما در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد (گاهی توام با وزش باد تند گرمیج) انتظار می‌رود که سبب تداوم هوای گرم تابستانه خواهد شد ، طوری‌که بیشینه دما در مناطق مرکزی و شهرستان خلخال تا ۳۵ درجه سلسیوس و در مناطق گرمسیری استان تا ۴۱ درجه سلسیوس خواهد رسید.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل توجه به نکات ایمنی بویژه تنظیم دمای محیط‌های حساس برای جلوگیری از هرگونه خسارت احتمالی و پرهیز از برپایی آتش در مراتع و اجتناب از حضور در فضای باز به مدت طولانی را به مردم توصیه کرده است. 

از دوشنبه هفته آینده وضعیت جوی با شمالی شدن جریانات و کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق استان اردبیل بطور محسوس تغییر خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر