کد خبر: 138574
A

رئیس نظام پزشکی اهواز:روزانه برای ۲ تا ۱۰ نفر از کادر درمان اهواز گواهی مهاجرت صادر می‌شود

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز تصریح کرد: در یک سال گذشته شرایط به گونه‌ای بوده که در اهواز روزانه برای ۲ و گاهی تا ۱۰ نفر از کادر درمان گواهی گوداستندینگ صادر شده است؛ بنابراین گاهی ماهانه برای ۲۵ تا ۳۰ نفر و سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر گواهی گوداستندینگ صادر شده است.

رئیس نظام پزشکی اهواز:روزانه برای ۲ تا ۱۰ نفر از کادر درمان اهواز گواهی مهاجرت صادر می‌شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز از صادر شدن ۲۰۰ تا ۳۰۰ گواهی گوداستندینگ برای کادر درمان اهواز در یک سال اخیر خبر داد.

دکتر علی جواهرفروش‌زاده در خصوص مهاجرت پزشکان اظهار کرد: مساله مهاجرت بحثی گسترده و چندبعدی است که باید از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار بگیرد؛ بررسی افزایش مهاجرت پزشکان نیازمند آمار دقیقی است اما آمار دقیقی از مهاجرت پزشکان در ایران وجود ندارد.

وی با اشاره به آمار اقدام برای دریافت گواهی گوداستندینگ (Good standing مدرکی که دانشجویان و شاغلان رشته‌های پرستاری و پزشکی هنگام مهاجرت باید به سازمان نظام پزشکی کشور مقصد ارائه کنند)، افزود: هرچند آمارهایی ارائه و برای سال گذشته رقم ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور گفته می‌شود اما باید بدانیم چه کسانی و چرا مهاجرت کرده‌اند؟

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز با بیان اینکه در گذشته از کشورهای دیگر مانند هند پزشک وارد می‌کردیم، گفت: با توجه به نقش پزشکان در تامین سلامت و نجات جان مردم و همچنین تلاش‌هایی که در زمینه خودکفایی پزشکی انجام شده، مهاجرت پزشکان بسیار مهم است و باید ببینیم چرا داریم افرادی را که برای بهره‌برداری آماده کرده‌ایم، از دست می‌دهیم.

جواهرفروش‌زاده تصریح کرد: در یک سال گذشته شرایط به گونه‌ای بوده که در اهواز روزانه برای ۲ و گاهی تا ۱۰ نفر از کادر درمان گواهی گوداستندینگ صادر شده است. بنابراین گاهی ماهانه برای ۲۵ تا ۳۰ نفر و سالانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر گواهی گوداستندینگ صادر شده است.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با بیان اینکه گواهی گوداستندینگ برای ثابت شدن پزشک یا پرستار بودن فرد به وزارت کشورهای مختلف یا برای مهاجرت اخذ و صادر می‌شود، افزود: باید توجه شود افرادی که این گواهی را دریافت کرده‌اند، می‌توانند به خارج از کشور بروند یا نروند

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر