کد خبر: 138592
A

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس: میانگین معدل دانش آموزان ۱۱ و نیم است

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس گفت: یک میلیون معلم داریم با قانون رتبه بندی معلمان قصد افزایش کیفیت را داریم، در دولت رئیسی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آنها هزینه کرده ایم، میانگین معدل دانش آموزان ۱۱ و نیم است لذا وزارت علوم باید کیفیت را افزایش دهد.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس: میانگین معدل دانش آموزان ۱۱ و نیم است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش عالی در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور که هم اکنون در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است، گفت: وزارت علوم جایگاه خاصی دارد و باید دیده شود، کسی که در سنگر وزارت علوم و ریاست دانشگاه است باید بداند چه مسئولیت مهم و ارزنده ای دارد.

او افزود: در کمیسیون آموزش وقتی مجلس یازدهم شروع شد آموزش به شکل بسته دیده شد. تلاش کردیم تا سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل بگیرد و آن را از بهزیستی بگیریم و حالا تحقق یافته، در صورتی که آموزش و پرورش چندین سال پیش باید این کار را انجام می داد، دانشگاه ها باید خانواده های کودکان صفر تا ۶ ساله ها را آموزش دهند؛ چرا که آموزش در این دوران شکل می گیرد.

منادی تصریح کرد: سال ۸۲ قانون آموزش عالی تشکیل شد که ناقص است و باید تقویت شود، قانون جهش بنیان تصویب شده که بسیار مهم است، این قانون تمام موانع بورسی، مالی و بانکی را برداشته است.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس ادامه داد: یک میلیون معلم داریم با قانون رتبه بندی معلمان قصد افزایش کیفیت را داریم، در دولت رئیسی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آنها هزینه کرده ایم، میانگین معدل دانش آموزان ۱۱ و نیم است لذا وزارت علوم باید کیفیت را افزایش دهد.

او گفت: هفته گذشته ۷ تا ۱۵ میلیون به حساب هر معلم پول واریز کردیم و خروجی آن افزایش کیفیت آموزش خواهد شد و بین ۱۸۰۰ تا ۵ میلیون تومان حقوق معلمان افزایش می یابد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر