کد خبر: 138722
A

اعضای باند سارقان مسلح پایتخت بازداشت شدند

سردسته باند گفت: ما 5نفر با یکدیگر دوست هستیم و در جریان یکی از دورهمی‌هایمان نقشه سرقت از طلافروشی کشیدیم. اما ما آدم‌های بدشانسی هستیم، چون هیچ وقت بخت با ما یار نبود.

اعضای باند سارقان مسلح پایتخت بازداشت شدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعضای یک باند سرقت به سرکردگی جوانی 19ساله تصمیم گرفته بودند به طلافروشی‌های پایتخت دستبرد بزنند اما وقتی در سومین سرقت هم ناکام ماندند و تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند با سرقت مسلحانه یک خودروی آزرا اقدام به فرار کردند.

به‌گزارش همشهری، روز جمعه چهارم شهریور ماه مأموران کلانتری جوادیه تهران‌پارس در حال گشتزنی در این منطقه بودند که به سرنشینان یک خودروی سواری مشکوک شدند. آنها 5نفر بودند و مقابل یک طلافروشی توقف کرده و آنجا را زیرنظر گرفته بودند. از سوی دیگر بررسی شماره پلاک خودروی آنها نشان می‌داد که این خودرو سرقتی است. مأموران که حدس می‌زدند این افراد قصد سرقت دارند، به کمین نشستند و لحظاتی بعد 4نفر از سرنشینان مرموز خودروی سواری پیاده شدند و به سمت طلافروشی رفتند. مأموران با دیدن اسلحه در دست آنها به سرعت وارد عمل شدند و همزمان صاحب طلافروشی با دیدن سارقان مسلح آژیر خطر را زد و آنها که دستپاچه شده بودند به سمت ماشینشان دویدند و در همان لحظه پلیس را در چند قدمی خود دیدند.

عملیات تعقیب و گریز

دزدان مسلح ‌فورا سوار خودروی سرقتی شدند و پا به فرار گذاشتند. در این شرایط مأموران به تعقیب آنها پرداختند و به راننده دستور ایست دادند و در ادامه چرخ‌های خودرو را نشانه گرفته و اقدام به تیراندازی کردند. همین امرموجب شد تا خودروی متهمان پنچر شود اما با وجود این، دزدان سعی داشتند هر طور شده از دست پلیس فرار کنند. سارقان مقابل یک خودروی آزرا پیچیدند و ماشین سرقتی را که پنچر شده بود رها کردند و با تهدید کلاشنیکف، راننده یک آزرا را از ماشین بیرون انداخته و سوار بر خودروی او به فرار ادامه دادند. آن روز دزدان موفق به فرار شدند اما مشخصات خودروی آزرا در اختیار همه واحدهای گشتی قرار گرفت و تلاش برای دستگیری آنها ادامه یافت. مدتی بعد رد یکی از متهمان در یکی از شهرهای مرکزی کشور به‌دست آمد. متهم که جوانی 18ساله بود، سوار بر خودروی آزرای سرقتی بود و در خیابان تردد می‌کرد که از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

با دستگیری و اعترافات وی، اسرار باند سرقت از طلافروشی‌های پایتخت فاش شد اما نکته عجیب ماجرا این بود که اعضای این باند در تمام سرقت‌های خود ناکام مانده و موفق به اجرای آن نشده بودند. متهم دستگیر شده گفت: سرکرده باند یکی از دوستانم به نام حامد است که 19سال سن دارد. او هم‌اکنون در یکی ازشهرهای مرکزی به همراه همدستان دیگرمان حضور دارد و قرار بود نقشه دیگری برای سرقت بکشیم. با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد مأموران راهی مخفیگاه همدستانش شدند و سرکرده باند را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه وی اسلحه و تعدادی فشنگ کشف شد. سرکرده باند در بازجویی‌ها به طراحی نقشه سرقت با همدستی 4نفر دیگر اقرار کردند. وی گفت: ما 5نفر با یکدیگر دوست هستیم و در جریان یکی از دورهمی‌هایمان نقشه سرقت از طلافروشی کشیدیم. اما ما آدم‌های بدشانسی هستیم، چون هیچ وقت بخت با ما یار نبود.

وی ادامه داد: پیش از این دو مرتبه برای دستبرد به طلافروشی به تهران آمدیم اما هر بار در سرقت ناکام ماندیم. یک‌بار دزدگیر طلافروشی به صدا در آمد، بار دوم به محض ورود به طلافروشی صدای آژیر ماشین پلیس را شنیدیم و فرار کردیم و بار سوم هم تحت تعقیب پلیس قرار گرفتیم.

وی گفت: در بار سوم، ما با اسلحه راهی پایتخت شدیم. برای اجرای نقشه، خودرویی سرقت کردیم اما پلیس سر بزنگاه رسید و نتوانستیم دست به سرقت بزنیم و چون ماشینمان پنچر شده بود ناچار شدیم هر طور شده خودرویی سرقت کنیم و با آن از مهلکه فرار کنیم. براساس این گزارش، متهمان بازداشت شده به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای ویژه سرقت بازداشت شده‌اند و تحقیق برای بازداشت متهمان فراری این باند ادامه دارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر