کد خبر: 138801
A

مدارس سوژه ساقی‌های مواد مخدر هستند

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اهمیت مقابله با فروشندگان مواد مخدری که در اطراف مدارس فعالیت می‌کنند، گفت: در این راستا هماهنگی‌های لازم با پلیس انجام شده است تا از ابتدای بازگشایی مدارس به صورت فیزیکی، شعاع اطراف مدارس و فروشندگان اطراف مدارس به طور غیر محسوس کنترل شوند.

مدارس سوژه ساقی‌های مواد مخدر هستند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار اسکندر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در روز دوم از نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌های کشور که با عنوان "پیشگیری از اعتیاد، مشارکت‌های مردمی و اشتغال بهبود یافتگان" امروز سه‌شنبه (۱۵ شهریور) برگزار شد، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی درباره سن اعتیاد در کشور، اظهار کرد: سن اعتیاد به میانگین و معدل مجموعه مصرف کنندگان اطلاق می‌شود که بر اساس آخرین پیمایش علمی، سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال و چند ماه است.

وی با بیان اینکه ممکن است بعضا مشاهده شود افراد با سنین کمتر نیز مصرف مواد داشته باشند اما معدل سن اعتیاد در کشور ۲۴ سال است، توضیح داد: این معدل سن اعتیاد در کشور از نرخ جهانی بالاتر است، چراکه میانگین سن اعتیاد در دنیا ۱۹ سال است و امیدواریم این معدل سن اعتیاد در کشور افزایش پیدا کند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی، ادامه داد: طرح یاریگران زندگی طی دو سه سال گذشته تدوین و اجرا شد، خلاصه این طرح آن است که با استفاده از ظرفیت عظیمی که وزارت آموزش و پرورش دارد پیشگیری از اعتیاد را در اولویت قرار دهیم. در یک گام معلمان با آخرین موضوعات مربوط به اعتیاد آشنا و خطرات آن را به دانش آموزان یادآوری می‌کنند. همچنین استفاده از ظرفیت اولیاء و مربیان نیز پیش بینی شده است و در قالب تفاهم نامه با دانشگاه فرهنگیان  این امر دنبال می‌شود تا این دانشجوها آموزش‌های لازم را ببینند. 

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۰ هزار مدرسه تحت پوشش طرح یاد شده بوده‌اند و قرار است تعداد این مدارس تا پایان سال تحصیلی جدید به ۸۰ هزار مدرسه برسد، افزود: محتواهایی در سامانه شاد قرار دارد و تولید می‌شود تا معلمین و والدین با این محتواها آشنا شده و آموزش لازم در حوزه پیشگیری از مواد مخدر را ببینند و به دانش آموزان منتقل کنند.  

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر