کد خبر: 138871
A
خبر خوش برای مردم قم:

خطوط «بی آر تی» در شهر قم فعال می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اعلام خبری در خصوص توسعه حمل و نقل در شهر قم گفت: مید می‌رود تا 3 ماه آینده یک خط 9 کیلومتری بی آر تی در قم بصورت کامل مورد بهره برداری قرار بگیرد.

خطوط «بی آر تی» در شهر قم فعال می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ عباس حلوایی زاده با اشاره به طرح«بی آر تی» قم، بیان کرد: این طرح از پردیسان تا میدان مرجعیت در عرض داخلی حدود ۱۴ متر مربع مسیر ویژه بی آر تی پیش‌بینی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم طول مسیر بی آر تی از پردیسان تا میدان مرجعیت را 9 کیلومتر دانست و گفت: عملیات عمرانی این طرح آغاز شده و امید می‌رود تا 3 ماه آینده بصورت کامل مورد بهره برداری قرار بگیرد.

 

وی طول مسیر را ۹ کیلومتر دانست و ابراز داشت: عملیات عمرانی این طرح آغاز شده و امید می‌رود تا ۳ ماه آینده بصورت کامل مورد بهره برداری قرار بگیرد.

حلوایی‌زاده با اشاره به برخی از ویژگی‌های این طرح حمل ونقلی، بیان کرد: این طرح اولین طرح روسازی بی آر تی در شهر قم است که در قالب آن صرفه جویی ویژه‌ای در کاهش مصالح، متریال و روسازی تثبیت شده بتنی عملیاتی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: این نوع روسازی‌های تثبیت شده بتنی در مسیرهای کوهستانی مانند محور آیت الله بروجردی سبب می‌شود تا هیچ گونه انحرافی در تردد خودروهای عبوری ایجاد نشود و شیار افتادگی در آسفالت انجام نشود.

حلوایی زاده تصریح کرد: بعد از اتمام روسازی بتنی این محور، توزیع روکش آسفالت ۴ سانتی متری بر روی این خط بی آر تی انجام خواهد شد.

منبع: برنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر