کد خبر: 138954
A

هشدار رییس سازمان مدیریت بحران درباره سونامی فرونشت زمین در ایران!/ ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست داشته‌اند

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور می‌گوید: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند و این مسئله اهمیت آبخیزداری را دو چندان می‌کند.

هشدار رییس سازمان مدیریت بحران درباره سونامی فرونشت زمین در ایران!/ ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست داشته‌اند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدحسن نامی معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران شامگاه ۱۶ شهریورماه در نشست بررسی آخرین اقدامات انجام شده در خصوص جبران خسارات سیل و زلزله در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشور ایران در مباحث پیشگیری، آمادگی و پاسخ به بحران دارای استعداد و توان مطلوب است، اظهار کرد: در حادثه سیل اخیر ۸۲ نفر تلفات جانی در کشور ثبت شد که باتوجه به بارش‌هایی که با حجم کمتر در کشورهای غربی مانند آلمان رخ داد، بسیار کمتر بود و تلفات در این کشورها چند برابر است.

در همین رابطه بیشتر بخوانید:زنگ هشدار «فرو ریزش» در تهران از بزرگراه مدرس به صدا در آمد؟!دشت‌های اطراف تهران دچار فرونشست شده‌اند

وی در ادامه با اشاره به اهمیت آبخیزداری در کشور برای جلوگیری از خسارات سیل، گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبارات ملی برای انجام عملیات آبخیزداری در کشور درخواست شده است.

وی با بیان اینکه باید در بالا دست حوزه‌های آبخیز در کشور عملیات آبخیزداری و میان دست عملیات آبخوان‌داری انجام شود، خاطرنشان کرد: هزینه ساخت سدهای زیرزمینی نسبت به هزینه‌های ساخت سدهای روباز کمتر است و باید در دستور کار قرار بگیرد.

نامی یادآور شد: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بیش از ۱۸ سانتی‌متر فرونشست دارند و این مسئله اهمیت آبخیزداری را دو چندان می‌کند.

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با تاکید بر اینکه باید آمایش سرزمین در اجرای طرح‌ جهش تولید مسکن لحاظ شود، بیان کرد: رعایت تعادل در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و هنری به تسریع در روند توسعه و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه تاثیرگذار است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر