کد خبر: 139051
A

سردار اشتری: زائران اربعین مراقب کودکان و کهنسالان باشند/ ظرفیت پارکینگ‌های مرزی تکمیل شده است

فرمانده فراجا گفت: حفظ سلامت و کرامت زائران برای پلیس بسیار مهم است و ما از مردم خواهش داریم که به سمت مرزها حرکت نکرده و زائران نیز مراقب کودکان و افراد کهنسال باشند.

سردار اشتری: زائران اربعین مراقب کودکان و کهنسالان باشند/ ظرفیت پارکینگ‌های مرزی تکمیل شده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سردار حسین اشتری در گفتگویی رسانه‌ای ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران بسیار زیاد است و از روز گذشته سعی شده تمامی کسانی که به مرز مراجعه داشته یا نزدیک پایانه های مرزی هستند با هماهنگی مسئولان عراق آنها را عبور دهیم.

وی ضمن اشاره به هماهنگی خوب با مسئولان، مرزبانان و پلیس عراق، گفت: تعدادی از این افراد بین 48 تا 72 ساعت در پشت پایانه های مرزی حضور داشتند که با همکاری مسئولان عراقی آنها را عبور دادیم.

فرمانده کل انتظامی کشور تصریح کرد: شدت گرما، ازدحام جمعیت در ایران و عراق و کمبود زیرساخت ها توان پاسخگویی جمعیت را ندارد اما همه در حال تلاش هستند تا مشکلات به وجود آمده مرتفع شود.

عالی ترین مقام انتظامی کشور تاکید کرد: در حال حاضر پارکینگ های داخل و حتی نزدیک شهر مهران کامل شده و چند کیلومتری محور ایلام به مهران ترافیک و ازدحام جمعیت را شاهدیم که برای پیشگیری از بروز مشکلات، جمعیت را پلیس در قالب لایه بندی قرار داده و به پایانه های مرزی هدایت می کند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه از بامداد روز گذشته که ستاد مرکزی اربعین درخصوص مشکلات به وجود آمده اطلاع رسانی کرد بسیاری برگشته یا در مکان های مختلفی متوقف شده اند، اضافه کرد: به دلیل اینکه نمی توانیم بیش از این زوار عزیز را پذیرش کنیم شرمنده آنها هستیم.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از 2 میلیون و 250 هزار نفر از زوار از مرزها خارج و  به عراق عزیمت کرده اند و در این مدت بیش از 500 هزار نفر نیز به کشور بازگشته اند که پلیس از هم اکنون باید خدمات برای موج بازگشت زائران را فراهم کند.

وی افزود: همه افرادی که تا شهر مهران آمده اند آنها را با هماهنگی پلیس و مرزبانان عراقی عبور خواهیم داد اما از دیگر زائران تقاضا داریم تا ستاد اربعین اعلام نکرده به سمت مرزها حرکت نکنند چراکه در حال حاضر افرادی را که ایستایی دارند از مرز عبور خواهیم داد.

سردار اشتری یادآور شد: پلیس به خودروهایی که به سمت ایلام در حال حرکت هستند اطلاع رسانی و به آنها اعلام می کند که به شهر خود بازگردند اما برای اینکه خللی در بازگشت زائران کربلا ایجاد نشود اتوبوس هایی که قصد جابه جایی مسافر دارند می توانند به پایانه های مرزی مراجعه کنند.

فرمانده کل انتظامی کشور خاطر نشان کرد: حفظ سلامت و کرامت زائران برای پلیس بسیار مهم است و ما از مردم خواهش داریم که به سمت مرزها حرکت نکرده و زائران نیز مراقب کودکان و افراد کهنسال باشند.

منبع: خبرگزاری پلیس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر